در دهه کرامت و همزمان با روز ملی تجلیل از امامزادگان، بقاع متبرکه عطر افشانی می شود
در دهه کرامت و همزمان با روز ملي تجليل از امامزادگان، بقاع متبرکه عطر افشاني مي شود

در دهه کرامت و همزمان با روز ملی تجلیل از امامزادگان، بقاع متبرکه عطر افشانی می شود

اميري از برگزاري ويژه برنامه عطر افشاني امام زادگان و بقاع متبرکه استان در روز تجليل از امامزادگان خبر داد.
شناسه خبر : 12503 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری ضمن اعلام برنامه های ویژه دهه کرامت، افزود: در روز پنجم ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه آستان مقدسه امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد و امام زادگان وبقاع متبرکه استان غبارروبی و عطر افشانی می شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گفت: دهه کرامت را امسال در شرایطی متفاوت از سال های گذشته برگزار می کنیم و تلاش می شود تا با رعایت پروتکل ها، از شور برنامه ها کاسته نشود.

 

 حجت الاسلام امیری با بیان اینکه 10دستگاه ضدعفونی کننده برای امامزادگان استان چهارمحال و بختیاری خریداری و نصب شده است افزود: در دهه کرامت میزبان کاروان «زیر سایه خورشید» هستیم و خادمان امامزادگان نیز تجلیل می شوند.

 

عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان افزود: سرآغاز دهه کرامت، جشن میلاد کوثری از نور، شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه (س) است که روز دختر نیز نامگذاری شده است و میانه اش سالروز ولادت حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) است و پایان نیکوی آن سالروز ولادت هشتمین حجت حق، نگین تابان ایران زمین و رضای آل محمد، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است.


امیری ادامه داد: دهه کرامت، تجلی روز‌هایی از جشن نور و معنویت، پیام آور جشن و شادی و تداعی کننده رحمت و کرامت خاص پروردگار متعال است که وجود این سه منشا نور را در سرزمین مان مایه برکت و معنویت قرار داده است و به شکرانه این عید سراسر نور و شادی، یک دهه است که دهه کرامت برگزار می‌کنیم و میلادشان را به عنوان فرصتی ناب برای عرض ارادت و تکریم ساحت مقدس خاندان پاک و مطهر رسول الله (ص) و تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه‌های فاطمی، میلیون‌ها عاشق و محب آل الله در اقصی نقاط ایران اسلامی و کشور‌های مختلف جهان غنیمت می‌شمریم و با آذین بندی و چراغانی کردن اماکن مقدسه، عشق و محبت مان را به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهیم.                                                                                        


حجت الاسلام امیری در پایان تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های دهه کرامت اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و اماکن مقدسه قبل از برگزاری جشن های مذکور ضدعفونی می شود.