سه‌شنبه‌های تکریم در استان چهارمحال و بختیاری/تجلیل از خانواده شهید «محمد حسن قاسمی» اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور
سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان چهارمحال و بختياري/تجليل از خانواده شهيد «محمد حسن قاسمي» اولين شهيد مدافع حرم جامعه پزشکي کشور

سه‌شنبه‌های تکریم در استان چهارمحال و بختیاری/تجلیل از خانواده شهید «محمد حسن قاسمی» اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور

مظاهري از ديدار و تجليل ازخانواده اولين شهيد مدافع حرم جامعه پزشکي کشور در راستاي طرح سه شنبه هاي تکريم خبر داد.
شناسه خبر : 13101 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به  گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری: اولین سه‌شنبه‌های تکریم، 18 تیر ماه با حضور «ابراهیم شریفی» مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، «منوچهر ذوالفقاری»، مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با تجلیل از خانواده شهید «محمد حسن قاسمی اشکفتکی» اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور برگزار شد.

    

در این دیدار محمدرضا مظاهری طی سخنانی اظهار کرد: تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری طرح سه شنبه های تکریم است.

 

در ادامه «منصور قاسمی» پدر شهید که از مبارزان قبل از انقلاب و بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش که اکنون مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت علویون اشکفتک است، گفت: خدای بزرگ را شکر می کنم که ما را خانواده ی شهید قرار داد و به عنوان پدر شهید می گویم که اگر صدها محمد حسن هم داشتم همه را در راه حریم آل الله می دادم و به آن افتخار می کردم.

 

وی ادامه داد: برای تربیت نسل جوان و انجام کارهای فرهنگی در قدم اول باید تغذیه فکری جوانان انجام شود و همه باید برای خدا کارکنیم تا برکت در کارهایمان به وجود بیاید.

 


گفتنی است شهید محمد حسن قاسمی اشکفتکی اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور است که در سال 1395 در حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد. این خانواده شهیدپرور تاکنون چندین جوان را در دوران جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، به نحوی که بهمن و اسماعیل قاسمی پسرعموی شهید محمدمحسن قاسمی، «حسن و حسین قاسمی» پسر دایی پدر آن شهید و همچنین دو تن از پسر خاله‌هایش، «احمد کمال و محسن سراج زاده» نیز در جنگ تحمیلی شهید شده اند.