تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم کشور در سه‌شنبه‌های تکریم استان چهارمحال و بختیاری
تجليل از خانواده اولين شهيد مدافع حرم کشور در سه‌شنبه‌هاي تکريم استان چهارمحال و بختياري

تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم کشور در سه‌شنبه‌های تکریم استان چهارمحال و بختیاری

در هفتمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان چهار محال و بختياري، طي برقراري ارتباط زنده تصويري، از خانواده شعيد «علي عسگري» اولين شهيد مدافع حرم کشور تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 14728 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری:در هفتمين هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌هاي تکريم در چهار محال و بختیاری، از خانواده  شهید «علی عسگری» اولين شهيد مدافع حرم کشور تجليل به عمل آمد.

 

در این دیدار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ضمن تشریح طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید یاد و خاطره آن دلاورمردان را زنده نگه داریم.                                                                                                                                                                                          

در ادامه «بهروز عسگری» پدر شهید طی سخنانی اظهار کرد: فرزندم وعده شهادت خود را از امام حسین (علیه السلام) دریافت کرده بود و سرانجام در روز تولدش به شهادت رسید.     

                                                                                                                  

وی ادامه داد: شهید علی عسگری متولد 10بهمن 1362بود و در روز تولدش در 10 بهمن 1391 که همزمان با 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) بود، در نبرد با تکفیری‌های داعش در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به فیض شهادت نائل آمد.                                                                               

بهروز عسگری در ادامه گفت: اردیبهشت ماه سال 1392 توفیق دیدار حضوری مقام معظم رهبری را در منزل ایشان داشتیم که نماز ظهر و عصر را به امامت ولی امر مسلمین اقامه کردیم و یک جلد قرآن کریم با دست خط مبارک رهبری هدیه گرفتیم، معظم له در این دیدار فرمودند: ما ملت ایران و جهان اسلام به مجاهدانی همچون شهید علی عسگری افتخار می­کنیم.                                                                                                                                           

وی افزود: شهید بزرگوار در وصیت نامه خود آورده است که اکنون که این وصیتنامه را می‌خوانید نمی‌دانم که خداوند مرگم را چگونه رقم زده است ولی تمام آرزویم و تلاش شبانه روزی ام بر این بوده که شامل آیه "شهدا عند ربهم یرزقون" باشم اما خدا می داند که برای شامل شدن بر این آرزو با تمام توان تلاش کرده ام، امید است که خداوند قبولم کرده باشد وبرادران و خواهران به شما وصیت می کنم از رهنمودهای رهبر والا مقام و فرزانه امام خامنه ای راه را بجویید. برای مادیات زیاد خودرا به زحمت نیندازید و قدری به فکر آخرت باشید این مشکلات به قول مرجع عالی قدر آیت ا... بهجت - که روحش قرین رحمت خدا باد-  گرفتاری های قبل از ظهور امام زمان برای مسلمانان می باشد.   

 

گفتنی است علی عسگری اولین شهید ایرانی است که در سوریه مدال محافظت از حرم حضرت زینب را گرفته است و فتح بابی کرد برای دیگر شهدای ایرانی مدافع حرم.