اعلام ویژه برنامه‌های روز جهانی مسجد در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری
اعلام ويژه برنامه‌هاي روز جهاني مسجد در کانون‌هاي مساجد چهارمحال و بختياري

اعلام ویژه برنامه‌های روز جهانی مسجد در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

مظاهري، با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان چهار محال و بختياري به تشريح برنامه‌هاي روز جهاني مسجد در اين استان پرداخت.
شناسه خبر : 15032 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۳۶

«محمدرضا مظاهری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان چهار محال و بختیاری گفت: ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال وبختیاری در چهار حوزه فرهنگ وهنر، خدمت رسانی، سلامت و قرآن وعترت به مناسبت روز جهانی مسجد (31 مردادماه) برگزار می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه فرهنگ وهنر سلسله مسابقات کتابخوانی «خط شکن» برگزار و متناسب با هر مناسبت یک کتاب معرفی ، منتشر و مسابقه مربوطه از آن کتاب به دلیل پیشگیری و مقابله با کرونا به صورت مجازی در پیام رسان گپ و در کانال "خط شکن" به نشانی @khatshekanbooK انجام خواهد شد.                 


 وی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی مجازی از کتاب "بهداشت مساجد واماکن عمومی" با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، به مناست روز جهانی مسجد برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند با لینک      https://gap.im/khatshekanbook به این "کانال" پیوسته ودر این مسابقه شرکت کنند.

 

مظاهری ادامه داد: در حوزه خدمت رسانی، اجرای طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد که با کمک خیرین و مشارکت های مردمی، بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان  به خصوص خانواده هایی که از بیماری ویروس کرونا آسیب دیده اند، توزیع خواهد شد.


وی افزود: اجرای طرح ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین اقشار نیازمند از دیگر برنامه های حوزه خدمت رسانی به محرومان کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد است.  


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه هایی همچون  ضدعفونی معابر و محلات پیرامون مسجد و غبارروبی و عطرافشانی مساجد، برگزار خواهد شد، افزود: تهیه بسته های سلامت شامل ماسک ودستکش و و توزیع آن بین نیازمندان و پویش # من_ماسک_میزنم در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.


مظاهری افزود: در حوزه قرآن وعترت، طرح مسجد مجازی، طرح راهکار حفظ قرآن وطرح صدثانیه با قرآن و بیان احکام شرعی به صورت مجازی، انجام خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در طرح مجازی حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «راهکار حفظ» شنبه هر هفته آیه ای جهت حفظ موضوعی در کانال پیام رسان گپ به آدرس gap.im/rahkarhefz به اعضا معرفی می شود، افزود: به مناسبت روز جهانی مسجد تابلو طرح تلاوت نور بین مساجد مجری طرح توزیع خواهد شد.