فرهنگ ایثار در جامعه اسلامی متأثر از استقامت خانواده شهدا نهادینه شد/تجلیل از خانواده شهید «بیژن شاهین‌فرد» در چهار محال و بختیاری
فرهنگ ايثار در جامعه اسلامي متأثر از استقامت خانواده شهدا نهادينه شد/تجليل از خانواده شهيد «بيژن شاهين‌فرد» در چهار محال و بختياري

فرهنگ ایثار در جامعه اسلامی متأثر از استقامت خانواده شهدا نهادینه شد/تجلیل از خانواده شهید «بیژن شاهین‌فرد» در چهار محال و بختیاری

نجفي در هشتمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم استان چهار محال و بختياري، ضمن ديدار با خانواده شهيد «بيژن شاهين‌فرد» طي سخناني گفت: فرهنگ ايثار در جامعه اسلامي متأثر از استقامت خانواده شهدا نهادينه شد.
شناسه خبر : 15154 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری: هشتمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم؛ 28 مرداد با دیدار از خانواده شهید «بیژن شاهین فرد» برگزار شد.

 

این آیین با حضور «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهار محال و بختیاری، «ابراهیم شریفی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و «فریبرز نجفی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همراه بود.

 

ابراهیم شریفی، طی سخنانی اظهار کرد: ایثار، بزرگ منشی وگذشت قابل وصف نیست و با این دیدار ها گوشه ای از این ایثار عزیزان هم قابل جبران نیست و مهمترین نتیجه برای ما همین روحیه گرفتن مضاعف از ایثار خانواده معظم شهداست که بدانیم همگی مرهون خون شهدا هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری افزود: امیدوارم خانواده شهید هیچگاه ما را از دعای خیر خودشان فراموش نکنند و دعای خیر خانواده شهید را همواره به همراه داشته باشیم و با از بین رفتن ویروس کرونا بهتر و بیشتر بتوانیم دردیدار از خانواده شهدا و خدمت به این عزیزان گام برداریم.


در ادامه این دیدار فریبرز نجفی، بیان اینکه با دیدار از خانواده شهدا روحیه مضاعفی در راستای  خدمت رسانی بهتر به خانواده شهدا می گیریم، افزود: ایثار اجتماعی موجود در جامعه برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای گرانقدر است.


فریبز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت: ما باید با حضور در منزل خانواده شهدا درس ایثار و از خودگذشتگی بگیریم و کاری کنیم که از شفاعت این عزیزان در روز قیامت بهره مند شویم.  


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهار محال و بختیاری در ادامه دیدار ضمن قدردانی از خانواده شهید بیژن شاهین فرد که میزبانی طرح سه شنبه های تکریم را قبول نمودند، افزود: خدا را شکرگزارم که یکبار دیگر زنده بودم وتوفیق دیدار از خانواده شهدا نصیبم شد و حقیقتا زبان از وصف رشادت های این شهیدان عزیز  قاصر است.

 

 همچنین در ادامه «محمدرضا مظاهری»، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح طرح سه شنبه های تکریم، گفت: تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، و ارتقای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری طرح سه شنبه های تکریم است.

 

 

گفتنی است در ادامه برادر شهید در سخنانی کوتاهی گفت:  شهید بیژن شاهین فرد فرزند غلامرضا متولد بیستم فروردین ماه 1345 در شهرکرد بود و درایام جوانی خدمت رسانی به مردم و همسایگان، همیشه سرلوحه فعالیت هایش بود و مورد وثوق همه بود و کمک به فعالیت های روزمره خانواده های نیازمند وسالخورده در اولویت برنامه های کاری روزانه او بود.

 

وی ادامه داد: شهید بیژن شاهین فرد به عنوان سرباز وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سال1364عازم جبهه های جنگ شد و در سن بیست سالگی در منطقه حاج عمران در تاریخ 21شهریور1365 که مصادف با هفتم ماه محرم الحرام بود، به شهادت رسید وپیکر مطهرش در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.