مسجد، تجلی معنویت، سلامتی و نیکوکاری/بررسی برنامه‌های مساجد استان چهار محال و بختیاری در ایام محرم
مسجد، تجلي معنويت، سلامتي و نيکوکاري/بررسي برنامه‌هاي مساجد استان چهار محال و بختياري در ايام محرم

مسجد، تجلی معنویت، سلامتی و نیکوکاری/بررسی برنامه‌های مساجد استان چهار محال و بختیاری در ایام محرم

حجت الاسلام نکونام مساجد را مظهر معنويت و پايگاه مهم فرهنگ سازي دانست.
شناسه خبر : 15212 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری: نشست بررسی مسایل و مشکلات مساجد و برنامه ریزی برای برگزاری آیین عزاداری محرم، 31 مرداد در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه استان و امام جمعه شهرکرد و با حضورحجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده  ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد و اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران کل و مسئولان دستگاه های فرهنگی و متولیان مسجد در مرکز استان به صورت حضوری و ائمه جمعه شهرستان ها و مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ابتدای نشست، ضمن بیان اینکه مساجد یکی از مهمترین کانون های فرهنگی، تربیتی هستند، افزود: مساجد در اصل پایگاه مهم دین، تقویت کننده دین و رشد دهنده دین و ایمان هستند.              


نماینده ولی فقیه در استان افزود: اولین پایگاه که رسول مکرم اسلام در مدینه بنا نهاد، مسجد بود و اساسی ترین و ریشه ای ترین پایگاه برای تربیت انسان ها و فرهنگ سازی و انسان سازی مسجد است.


امام جمعه شهرکرد ضمن تاکید بر اینکه تمامی فعالیت های اجرایی در مساجد باید با محوریت امام جماعت مسجد انجام شود، افزود: برنامه های عزاداری مساجد در ماه محرم باید بر اساس پروتکل های ابلاغی ستاد ملی کرونا باشد.


در ادامه جلسه اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استانداری در حد توان و بودجه های مصوب از مساجد حمایت های مالی لازم را خواهد داشت و اگر برای ساخت مساجد زمین واگذار شود و کارهای اداری آن برای احداث مسجد انجام شود، استانداری هم نقش خود را در حمایت های مالی از ساخت و ساز آن ها ایفا خواهد کرد.

 


 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در این جلسه ضمن بیان برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت 31 مرداد، روز جهانی مسجد، افزود: این فعالیت ها در چهار حوزه فرهنگ وهنر، خدمت رسانی، سلامت و قرآن وعترت برگزار خواهدشد.

 

مظاهری افزود: در حوزه فرهنگ وهنر سلسله مسابقات کتابخوانی «خط شکن»، مسابقه کتابخوانی مجازی از کتاب "بهداشت مساجد واماکن عمومی" و در حوزه خدمت رسانی، اجرای طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد که با کمک خیرین و مشارکت های مردمی، بسته های معیشتی  تهیه و بین نیازمندان  به خصوص خانواده هایی که از بیماری ویروس کرونا آسیب دیده اند، توزیع خواهد شد.                                      


وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه هایی همچون  ضدعفونی معابر و محلات و غبارروبی و عطرافشانی مساجد، برگزار خواهد شد، افزود: تهیه بسته های سلامت شامل ماسک ودستکش و و توزیع آن بین نیازمندان در کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد، برگزار خواهد شد.


مظاهری در پایان افزود: در حوزه قرآن وعترت، طرح مسجد مجازی، طرح راهکار حفظ قرآن وطرح صدثانیه با قرآن و بیان احکام شرعی به صورت مجازی، انجام خواهد شد.