دعا راه و روش امام سجاد(ع) برای مبارزه با طاغوت زمان بود
دعا راه و روش امام سجاد(ع) براي مبارزه با طاغوت زمان بود

دعا راه و روش امام سجاد(ع) برای مبارزه با طاغوت زمان بود

حجت الاسلام حسين رضوي در دومين نشست علمي تخصصي با رويکرد صحيفه سجاديه امام سجاد(ع) گفت: آن امام همام از طريق دعا براي مبارزه با طاغوت استفاده کردند.
شناسه خبر : 16269 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، در دومین نشست علمی تخصصی با رویکرد صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) از سری برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و با حضور ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام سید شمشاد حسین رضوی، امام جماعت و مدیر مسجد توحید کشور بلژیک و و حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم حجت پناه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد سخنرانی داشتند.

 

حجت الاسلام سید شمشاد حسین رضوی، امام جماعت و مدیر مسجد توحید کشور بلژیک با بیان اینکه امام سجاد (ع) راه و روش "دعا" را برای مقابله و مبارزه با طاغوت زمان در نظر گرفته بودند، افزود: در همه دعاهای امام سجاد(ع) تاکید بر فرستادن صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) وجود دارد تا مردم بیش از پیش شخصیت رسول مکرم اسلام واهل بیت عصمت و طهارت را بشناسند.

 

وی ادامه داد: دومین تاکید امام سجاد (ع) در دعاهای صحیفه سجادیه تاکید بر مسئله امامت است که دعاهای 34، 47 و 48در صحیفه سجادیه نمونه هایی بر تاکید مسئله امامت است.

 


حجت الاسلام رضوی افزود: امام سجاد (ع) در فراز 54 از  دعای 47 صحیفه سجادیه می فرمایند: پروردگارا! بر محمّد و آلش درود فرست، درودی که درود فرشتگان و پیامبران و رسولان و اهل طاعتت را به رشتۀ نظم درآورد و شامل درود بندگانت، از جنّ و انس و پذیرندگان دعوتت گردد و درود هر که را از انواع آفریده‌هایت به وجود آوردی و پدید کردی، گرد آورد.

 

امام جماعت مسجد توحید بلژیک ادامه داد: امام سجاد (ع) در فراز پنجم دعای 34 صحیفه سجادیه می فرمایند: خدایا! بر انتخاب‌شده از آفریده‌هایت محمّد و عترتش درود فرست؛ عترتی که از میان تمام مخلوقاتت برگزیدی و عترتی که پاک و پاکیزه‌اند و ما را گوش دهندۀ کلام آنان و فرمان‌بردار دستوراتشان قرار ده؛ همان گونه که ما را به شنیدن کلامشان و اطاعت از دستوراتشان فرمان دادی.

 

مدیر مسجد توحید بلژیک با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) درفراز چهارم از دعای 48 صحیفه سجادیه هم می فرمایند: خدایا! با حاجتم آهنگ درگاه تو کردم و بار تهیدستی و نداری و بیچارگی‌ام را به درگاهت فرود آوردم و من به آمرزش و رحمتت تا به عمل و کردارم مطمئن‌ترم و هر آینه آمرزش و رحمتت از گناهانم وسیع‌تر است؛ پس بر محمّد و آل محمّد درود فرست، افزود: همه این عبارات تاکید بر مسئله امامت و حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

 خاطر نشان می شود: دومین نشست علمی تخصصی با رویکرد صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) از سری برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از ساعت 10 تا 11 صبح روز سه شنبه مورخ 25شهریور 1399برگزار شده و از طریق لینک http://chb.fahma.org/liveroom  برای عموم علاقمندان پخش گردید.