جریان‌سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی
جريان‌سازي فرهنگي در بستر فضاي مجازي در راستاي اجراي طرح ملي ايران قوي

جریان‌سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی

مظاهري جريان سازي فرهنگي در بستر فضاي مجازي براي اجراي طرح ملي ايران قوي را برنامه پيش روي ستاد فهماي چهارمحال و بختياري در سال جاري اعلام کرد.
شناسه خبر : 18074 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری در  جلسه با  رئیس ستاد فهمای کشور و اعضای شورای معاونین ستاد که به صورت ارتباط تصویری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، گفت: برای اجرای طرح ملی ایران قوی در سال جاری برنامه پیش روی ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری یک جریان سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی است.

 


مدیرستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) افزود: این ستاد در نخستین رویداد ملی فهما در ارتقای شاخص های قرآن و عترت مقام نخست را بدست آورده و در حوزه ساماندهی و شبکه سازی، کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) از مسجد امام علی(ع) گندمان از شهرستان بروجن به عنوان کانون برتر اعلام شده و این استان هفت رتبه شایسته تقدیر هم در رویداد ملی فهمای سال گذشته کسب نموده است.

 

مظاهری ادامه داد: در طرح ملی «راهکار» که همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد، ۸۷۴ فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید که در این حوزه نیز استان مقام اول کشور را کسب کرده  و ۲۱ کانون برتر از استان هم معرفی شدند.

 

وی افزود: با مشارکت فعال کانون های فرهنگی و هنری این استان در رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» تاکنون ۱۰۱ اثر توسط کانون‌ های فرهنگی هنری در این رویداد در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

 

 مظاهری با اعلام اینکه در طرح ملی سه شنبه های تکریم این استان ۳۴۹ برنامه توسط کانون ها به ثبت رسیده است، افزود: 15 برنامه ستادی هم  با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شده است.

 

مظاهری با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی هنری استان در کسب مجوز الکترونیکی فعالیت، گفت: تاکنون ۱۴۲ کانون اقدام به این اخذ مجوز کرده‌اندکه از این تعداد تاکنون ۹۹ کانون به  تایید نهایی رسیده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح های ابتکاری این استان ذیل مسجد مجازی اجرا شده است که طرح راهکار حفظ برای «حفظ موضوعی قرآن کریم» به صورت مجازی و طرح 100 ثانیه با قرآن از جمله این طرح ها هستند که در حال انجام هستند.

 

مدیر فهمای استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری ۲ نشست تخصصی ذیل برنامه های  کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، برگزاری دوره مجازی معارف مهدویت با همکاری بنیادمهدویت استان، بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی در بستر فضای مجازی و اجرای برنامه های اوقات فراغت با رویکرد مجازی با عنوان تابستانه فهما از دیگر برنامه های اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان عنوان کرد.

 

وی ضمن تصریح بر اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در حوزه فضای مجازی تعریف شده است، گفت: سلسله نشست ‌های کتابخوانی با عنوان «خط شکن» که به صورت مجازی و به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آغاز گردیده است، تداوم دارد.

 

وی در پایان اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها بالاخص اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تولید اثر سرود توسط کانون های فرهنگی هنری نسیم صبا  و آیت الله گلپایگانی از شهرستان لردگان با موضوع مدافعان سلامت و عیدغدیرخم، تولید مستند تلویزیونی تا آسمان از فعالیت های طرح ملی راهکار کانون ها ، توزیع گوشت های متبرک و طرح ذبح قربانی، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و تشریح برنامه های در دست اجرا و افتتاح پایگاه اطلاع رسانی فهما از دیگر برنامه‌های اجرایی ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری است.