کانون فرهنگی هنری شبستان نور زمینه ساز خدمت به نیازمندان چهارمحال و بختیاری
کانون فرهنگي هنري شبستان نور زمينه ساز خدمت به نيازمندان چهارمحال و بختياري
چهارمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه

کانون فرهنگی هنری شبستان نور زمینه ساز خدمت به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

رئيسي از تهيه وتوزيع 65 بسته معيشتي به خانواده هاي نيازمند و آسيب ديده از بيماري کرونا خبر داد
شناسه خبر : 18742 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام البرز رئیسی گفت: کانون فرهنگی هنری شبستان نور درلبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مساوات با مردم و رزمایش کمک های مومنانه و در قالب طرح ملی راهکار 2 (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار ربیع) به خانواده هایی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند ، به سهم خود وارد میدان شده است.


 
مدیر کانون فرهنگی هنری شبستان نور، مسجد امام علی(ع) شهرکرد افزود: در این مرحله، تعداد 65 بسته از مایحتاج عمومی با مبلغی بالغ بر260 میلیون ریال شامل اقلام معیشتی(برنج، روغن مایع، حبوبات، رب گوجه، قند، خرما و...) و پک بهداشتی شامل یک بسته ماسک و موادضد عفونی کننده تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع گردیده است.

 

رئیسی با بیان اینکه در این مرحله از کمک های مردمی، خیرین و بانک قرض الحسنه مهر ایران برای تهیه بسته های معیشتی استفاده شده است، افزود: این فعالیت های کانون فرهنگی هنری شبستان نور در قالب طرح ملی راهکار 2 (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار ربیع) تا ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا تداوم خواهد داشت.

 


وی ادامه داد: این کانون در راستای فعالیت های اجتماعی خود با استفاده از کمک های خیرین زمینه تهیه جهیزیه  وازدواج را برای 4 زوج جوان را مهیا نموده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب برنامه های آموزشی و فرهنگی این کانون در بستر فضای مجازی برگزار می گردد.

 


حجت الاسلام رئیسی افزود: با توجه به ایجاد رابطه با شورای حل اختلاف، جلسات مشاوره خانواده در محل کانون فرهنگی هنری شبستان نور در حال انجام است و بسیاری ازاین پرونده ها به صلح و سازش رسیده است.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی (ع) با اشاره به ساخت یک سالن مجزا در جوار مسجد و خرید صندلی های مورد نیاز اظهار امیدواری کرد با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، این مکان برای برگزاری برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و... در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 


وی با تصریح بر اینکه نماز های جماعت 5گانه و برگزاری دعاهای کمیل، ندبه، توسل و قرائت زیارت عاشورا  و فعالیت های فرهنگی وهنری به صورت مداوم، برگزاری مسابقات کتابخوانی و بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی قبل از شیوع ویروس کرونا به طور کامل انجام می شده است، افزود: در حال حاضر فعالیت های کانون با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرفته و مسجد به صورت مداوم ضدعفونی می شود.

 


رئیسی افزود: این کانون از مراکز پیشرو در توزیع ماسک و دستکش های یکبارمصرف و ضد عفونی و گندزدایی معابر ومساجد  از اول شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته بوده و این اقدامات همچنان در راستای فعالیت های اجتماعی تداوم خواهد داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شبستان نور ضمن بیان اینکه قرآن های جزء به جزء اهدایی به مساجد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: طرح این مسجد تبلیغ و اطلاع رسانی به همه عزیزان برای خرید و اهدای قرآن کریم، نهج البلاغه و کتاب های دینی به مساجد روستا ها و مناطق محروم و اهدا به نوآموزان قران کریم و یا تبدیل آن به خرید و اهدای بسته های بهداشتی برای جلو گیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.