فعالیتهای ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری / از حضور 56 هزار عضو در 440 کانون تا کسب رتبه برتر عرصه قرآن و عترت کشور
فعاليتهاي ستاد فهماي چهارمحال و بختياري / از حضور 56 هزار عضو در 440 کانون تا کسب رتبه برتر عرصه قرآن و عترت کشور

فعالیتهای ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری / از حضور 56 هزار عضو در 440 کانون تا کسب رتبه برتر عرصه قرآن و عترت کشور

مظاهري از فعاليت بيش از 56 هزار عضو در 440 باب کانون فرهنگي هنري مساجد استان چهارمحال و بختياري خبر داد
شناسه خبر : 19716 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری محمد رضا مظاهری در دیدار با  احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان فعالیت های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری، طرح ملی ایران قوی را تشریح کردند.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این دیدار با اشاره به اینکه 440 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت دارند افزود: تاکنون بیش از 56 هزار نفر  با کد ملی خود در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شده و در حال فعالیت هستند.

 

مظاهری افزود: فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های قران و عترت، آموزش و توانمند سازی، فعالیت های اجتماعی، هنر متعالی، فعالیت های اجتماعی و فضای مجازی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: تعداد ۱۶۷ باب کتابخانه هم در مساجد استان تاسیس گردیده است که در کنار فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد، اعضا بتوانند از ظرفیت این مراکز نیز استفاده کنند.

 

مدیر  فهمای چهارمحال و بختیاری افزود: یک سامانه ملی با عنوان سامانه «بچه‌های مسجد» برای اعضای کانون های فرهنگی هنری  مساجد تعریف شده است و در دسترس همگان قرار دارد و می‌توان وضعیت استان را نسبت به استان های دیگر و یک کانون نسبت به کانون های دیگر را در این سامانه مشاهده کرد.

 

وی ادامه داد: علاوه ‌بر اطلاع رسانی در سامانه بچه های مسجد از  ظرفیت‌ های خبرگزاری شبستان و پایگاه اطلاع رسانی فهما در حوزه اطلاع رسانی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای اطلاع رسانی در حوزه فرهنگ و هنر مساجد استفاده می شود.

 

مظاهری افزود: ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در نخستین رویداد ملی فهما در سال 1398 در حوزه ارتقای فعالیت‌های قرآنی و عترت در کشور مقام اول را به دست آورده و در حوزه ساماندهی و شبکه سازی، کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) از مسجد امام علی (ع) شهر گندمان از شهرستان بروجن به عنوان  کانون برتر کشوری اعلام شد و مدیر این کانون در برنامه تلویزیونی فرمول یک به تشریح چگونگی فعالیت کانون و کسب رتبه اول کشوری پرداخت.

 

در ادامه این دیدار که در محل دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مباحث مربوط به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مورد بررسی قرار گرفت.

 

احمد راستینه هفشجانی  نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار  با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین نظام نامه جامع رشد معرفتی و تشکیلاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد ، افزود: آماده هرگونه کمک و حمایت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.