برگزاری آیین افتتاح رواق کتاب با محوریت ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری
برگزاري آيين افتتاح رواق کتاب با محوريت ستاد فهماي چهارمحال و بختياري
در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی؛

برگزاری آیین افتتاح رواق کتاب با محوریت ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری

مظاهري از افتتاح رواق کتاب در آستانه هفته کتاب و کتابخواني به صورت ويدئو کنفرانس با ستاد فهماي جنوب کرمان خبر داد.
شناسه خبر : 19718 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، آیین افتتاحیه رواق کتاب به صورت ویدئو کنفرانس در بستر اسکای روم با حضور محمدرضا مظاهری مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری و مجید خوبی زاده مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان برگزار شد.         

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در ابتدای این آیین با بیان فعالیت های ستاد فهمای جنوب کرمان در هفته کتاب افزود: تعداد 500 باب کانون تاکنون در مساجد جنوب کرمان تاسیس و مشغول فعالیت هستند.

 

مجید خوبی زاده افزود: کتاب زینب های زمان و رهروان حضرت زینب(س)"روسپیدان سپید پوش ، سپیدپوشان روسپید" توسط صمدا... سعیدی ، مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر(س) جیرفت با هدف تجلیل از کادر درمان به ویژه پرستاران که در صف اول مبارزه با کرونا هستند، تالیف و چاپ شده است و در آینده مسابقه کتابخوانی از این کتاب برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه های این ستاد در هفته کتاب، تکریم فعالان حوزه کتاب وکتابخوانی شامل کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ وهنر مساجد، نویسندگان و مروجان کتاب و کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب صدای شکستن استخوان (خاطرات بدون‌ِ اغراق حسن تاجیک‌شیر جانباز و آزاده‌ای بی‌ادعا و متواضع از روستای حسن‌جهازی فاریاب کرمان که در 5 فصل رایت شده است) و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی است.

 

در ادامه ، مدیر ستادفهمای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  در طرح ملی ایران قوی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد چهارمحال و بختیاری به عنوان معین «رواق کتاب» راهبری این طرح ملی را برعهده دارد، افزود: طرح ملی شنبه های کتاب مساجد از مهمترین برنامه های اجرایی رواق کتاب است که در این طرح میزان مشارکت گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور مزیدامتنان خواهد بود.

 

وی گفت: تهیه مستندهای یک دقیقه ای از معرفی کتاب ها جهت بارگذاری درفضای مجازی و معرفی کتاب توسط امام جماعت مسجد و کتابداران ازجمله برنامه های اجرایی طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

 

محمدرضا مظاهری افزود: طرح ملی  شنبه های کتاب مساجد در سه محور «انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب» برگزار می شود و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از اهداف اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تهیه کلیپ های یک دقیقه ای از سخنان اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، نمایندگان مجلس، نویسندگان و مولفان  و اصحاب  فرهنگ وهنر جنوب کرمان در راستای اجرای برنامه های طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در دستور کار قرار گیرد.