سومین نشست مجازی بررسی و تبیین برنامه های اجرایی رواق کتاب برگزار شد
سومين نشست مجازي بررسي و تبيين برنامه هاي اجرايي رواق کتاب برگزار شد
در راستای تشریح طرح ملی ایران قوی

سومین نشست مجازی بررسی و تبیین برنامه های اجرایی رواق کتاب برگزار شد

با حضور کارشناسان استان هاي البرز، گلستان، لرستان و آذربايجان غربي، نشست مجازي بررسي و تبيين برنامه هاي اجرايي رواق کتاب برگزار شد.
شناسه خبر : 20823 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری در نشست مجازی بررسی و تبیین  برنامه هاي اجرایی رواق کتاب که به همت ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری برگزار گردید، برنامه های رواق کتاب و طرح ملی شنبه های کتاب تبیین شد.


سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در طرح ملی ایران قوی محوریت برگزاری برنامه های  رواق کتاب برعهده ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری گذاشته شده است، افزود: انتظار می رود کارشناسان محترم استان ها  همکاری های لازم را با این استان داشته باشند.


مسیح لهراسبی افزود: فعالیت های رواق کتاب در پنج محور برگزار می شود که شامل ثبت و بروز رسانی کتابخانه، دوره آموزشی کتابداران، طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب است.


وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بایستی نسبت به ثبت اولیه یا بروزرسانی اطلاعات کتابخانه اقدام نموده و کتابدار کتابخانه را در کادر کانون مشخص نموده و تا 300 امتیاز این برنامه را در طرح ملی ایران قوی به دست آورند.


سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور با بیان اینکه 7 مسابقه در سامانه بچه های مسجد طراحی و بارگذاری شده است، افزود: در هرمسابقه با حضور 5 نفر از هرکانون و قبولی در آزمون مربوطه 700 امیاز فهما به کانون ها داده می شود.


وی با تصریح بر اینکه طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، مهمترین برنامه رواق کتاب، با رویکرد انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب است که کانون ها وکتابخانه های مساجد در سراسر کشور اجرا می کنند، افزود: تهیه کلیپ های یک دقیقه ای از معرفی کتاب جهت بارگذاری و نشر درفضای مجازی توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد از اهم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد درشنبه های کتاب مساجد است که امیدواریم کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ضمن معرفي کتاب گام بلندي در نشر و ترويج فرهنگ کتاب وکتابخواني برمي دارند.

 

لهراسبی گفت: در خلاصه نویسی کتاب با بارگذاری 4 خلاصه کتاب در سامانه بچه های مسجد 100 امتیاز فهما به کانون ها تعلق می گیرد.


وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی برای کتابداران کتابخانه های مساجد به صورت مجازی در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود، تصریح کرد: با آموزش دیدن 2 کتابدار در طرح ملی ایران قوی 200 امتیاز به کانون ها داده می شود.

 

سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور در پایان با بیان اینکه زمان ثبت و بروز رسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد تا پایان اجرای طرح ملی ایران قوی می باشد، افزود: کارشناسان محترم استان ها تبلیغ مناسب برای مشارکت گسترده اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد در خلاصه نویسی کتاب و شرکت کتابداران در دوره آموزشی را بعمل آورند.