استقبال بچه های مساجد چهارمحال و بختیاری از مسابقات مجازی مدهامتان سال 1399
استقبال بچه هاي مساجد چهارمحال و بختياري از مسابقات مجازي مدهامتان سال 1399
با حضور بیش از 90 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد

استقبال بچه های مساجد چهارمحال و بختیاری از مسابقات مجازی مدهامتان سال 1399

مظاهري گفت: بيش از 90نفر از اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در چهاردهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در چهارمحال و بختياري به صورت مجازي شرکت کرده اند.
شناسه خبر : 20967 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامّتان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) دردو مرحله استانی و کشوری  شرکت می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در چهارمحال و بختیاری 96 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد  به صورت مجازی شرکت کرده اند و نفر برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد.

 

وی افزود: در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 1399 در رشته تلاوت نور (ترتیل) برادران و خواهران  در رده  سنی 9 تا 14 سال ویژه (متولدین 1390 تا 1385) برگزار شده و میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین (فراز 1 : آیات 1 تا 12- فراز 2 : آیات 33 تا40) و سوره الرحمن (فراز 1 : آیات 1 تا 18 – فراز 2 : آیات 60 تا 78) و سوره واقعه (فراز 1 : آیات 1 تا 24 – آیات 57 تا 74) و در رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

 

وی با بیان اینکه رشته قرائت نماز برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال(متولدین 1390 تا 1385) برگزار می شود، افزود: اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند باید قرائت شود و در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

مظاهری ادامه داد: در رشته اذان که صرفا ویژه برادران و در رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385)  برگزار می شود و بایستی فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال شود که در رشته اذان، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری گفت: در رشته مکبّری نماز که ویژه برادران در رده سنی زیر 9 سال و شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل(متولدین 1390 تا 1385) برگزار می شود بایستی اثر ارسال شده مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی باشد که در رشته مکبّری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

وی  با تصریح بر اینکه رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود، افزود: مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه آثار تا تاریخ 30/9/99 می باشد و لازم است اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویر کارت ملی(شناسنامه) خود را در پروفایل سامانه بارگذاری نماید.

 

مظاهری ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا، ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است و افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت نمایند.


وی افزود: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد ورعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهار محال و بختیاری باتاکید بر اینکه هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی می نماید، افزود: کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد و ضبط فیلم بصوت افقی و بی حرکت و بدون تدوین باشد.


وی ادامه داد: حداکثر زمان اثر 3  دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر30 مگابایت باشد و هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد و بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.

 

مظاهری با اشاره به اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  (81 تا 100) خوب ( 66  تا 80 ) متوسط ( 50 تا 65) رتبه بندی می شوند، افزود: از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد.