کانون‌های مساجد منشاء خدمات و فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان چهار محال و بختیاری به شمار می‌روند
کانون‌هاي مساجد منشاء خدمات و فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در استان چهار محال و بختياري به شمار مي‌روند

کانون‌های مساجد منشاء خدمات و فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان چهار محال و بختیاری به شمار می‌روند

شريفي در ديدار با مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: کانون هاي فهما منشاء خدمات و برکات در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي هنري در شهر‌ها و روستاهاي استان به شمار مي‌آيند.
شناسه خبر : 21942 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری ابراهیم شریفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با حضور در مجتمع فرهنگی هنری مهر با حسین براتی مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و محمد رضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری دیدار کردند.


در این دیدار مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مطلوب ارزیابی کردن  فعالیت های این استان در طرح ملی ایران قوی افزود: ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری تاکنون از استان های برتر کشور در اجرای طرح ملی ایران قوی بوده است و امیدواریم در ادامه نیز این جایگاه را حفظ  و تقویت کند.


براتی با اشاره به اینکه رابطین فهمای این استان حضوری پررنگ در طرح ملی ایران قوی داشته اند، افزود: رابطین فهمای چهارمحال و بختیاری تاکنون جزو برترین های رابطین فهما در کشور بوده اند.


 در ادامه این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با کمترین امکانات و منابع مالی نقشی مهم در انجام فعالیت های فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای استان دارند.

 

شریفی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهادهایی تاثیر گذار در برگزاری برنامه ها و فعالیت ها فرهنگی هنری در مساجد به شمار می روند.


 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تصریح بر اینکه از توانمندی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بایستی بهره گیری های بیشتری صورت پذیرد، افزود: کانون های فرهنگی هنری در  روستاهای استان و به ویژه در مناطق محروم فرصتی مناسب  را برای برگزاری مطلوب و اثرگذار فعالیت های فرهنگی و هنری در استان فراهم کرده اند و منشاء خدمات وخیر و برکاتی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستند.

 

 وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و علی الخصوص کانون های روستایی و عشایری به عنوان بازوهای اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری هستند.


 درادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح فعالیت های رابطین فهمای استان در طرح ملی ایران قوی، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با 439 باب کانون دارای 23 رابط فهما است که حضوری فعال در اجرای طرح ملی ایران قوی فعال دارند.


وی  با اشاره به اینکه رابطین فهمای این استان حضوری پررنگ در طرح ملی ایران قوی داشته اند، افزود: رابطین فهمای چهارمحال و بختیاری تاکنون جزو برترین های رابطین فهما در کشور بوده اند.

 

مظاهری افزود: 439 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان در اولین رویداد ملی فهما در سال 1398 حضوری فعال داشتند و استان چهارمحال و بختیاری در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» موفق به کسب رتبه برتر شد و کانون فرهنگی هنری امام علی(ع)، مسجد امام علی(ع) گندمان از شهرستان بروجن به عنوان رتبه برتر و  برگزیده رشته ساماندهی وشبکه سازی کشور و7کانون فرهنگی هنری از استان هم شایسته تقدیر در اولین رویداد ملی فهما  معرفی گردیدند و همچنین 18 باب کانون فرهنگی هنری از استان چهارمحال وبختیاری در اولین رویداد ملی فهما به عنوان کانون های فرهنگی هنری فعال در استقرار نظام جامع فهما معرفی شده اند.

 

وی با بیان اینکه 21 کانون فرهنگی هنری از استان چهارمحال و بختیاری در طرح ملی راهکار از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انتخاب شده اند، افزود: 8 باب کانون فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری در طرح شنبه های با کتاب در کشور به عنوان کانون های برتر معرفی گردیده اند.