استقبال کانون‌های فهمای بام ایران از مسابقه مجازی مدهامتان
استقبال کانون‌هاي فهماي بام ايران از مسابقه مجازي مدهامتان

استقبال کانون‌های فهمای بام ایران از مسابقه مجازی مدهامتان

مظاهري با اشاره به برگزاري مجازي مسابقه مدهامتان گفت: کانون هاي مساجد استان چهار محال و بختياري استقبال خوبي از اين مسابقه داشتند و 126 نفر از اعضاي کانون هاي فهما در اين رويداد قرآني شرکت کردند.
شناسه خبر : 22288 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامّتان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) دردو مرحله استانی و کشوری  شرکت می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان در چهارمحال و بختیاری 126 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد  به صورت مجازی شرکت کرده اند و نفر برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد.

 

وی افزود: در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان 1399 در رشته تلاوت نور (ترتیل) برادران و خواهران  در رده  سنی 9 تا 14 سال ویژه (متولدین 1390 تا 1385) برگزار شده و میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین (فراز 1 : آیات 1 تا 12- فراز 2 : آیات 33 تا40) و سوره الرحمن (فراز 1 : آیات 1 تا 18 – فراز 2 : آیات 60 تا 78) و سوره واقعه (فراز 1 : آیات 1 تا 24 – آیات 57 تا 74) و در رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.


وی با بیان اینکه رشته قرائت نماز برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال(متولدین 1390 تا 1385) برگزار می شود، افزود: اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند باید قرائت شود و در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.


مظاهری ادامه داد: در رشته اذان که صرفا ویژه برادران و در رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385)  برگزار می شود و بایستی فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال شود که در رشته اذان، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.


مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری گفت: در رشته مکبّری نماز که ویژه برادران در رده سنی زیر 9 سال و شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل(متولدین 1390 تا 1385) برگزار می شود بایستی اثر ارسال شده مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی باشد که در رشته مکبّری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

وی  با تصریح بر اینکه رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود، افزود: مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه آثار تا تاریخ 30/9/99 می باشد و لازم است اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویر کارت ملی(شناسنامه) خود را در پروفایل سامانه بارگذاری نماید.

 

مظاهری ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا، ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است و افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت نمایند.


وی افزود: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد ورعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهار محال و بختیاری باتاکید بر اینکه هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی می نماید، افزود: کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد و ضبط فیلم بصوت افقی و بی حرکت و بدون تدوین باشد.


وی ادامه داد: حداکثر زمان اثر 3  دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر30 مگابایت باشد و هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد و بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.


مظاهری با اشاره به اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  (81 تا 100) خوب ( 66  تا 80 ) متوسط ( 50 تا 65) رتبه بندی می شوند، افزود: از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد.


مدیر ستاد فهمای چهار محال و بختیاری در پایان افزود: آخرین مهلت ثبت نام وشرکت در مسابقه و ارسال اثر از طریق بارگذاری آن در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد،  22 بهمن ماه 1399 می باشد.