ضرورت تدوین نظام‌نامه جامع فرهنگی برنامه‌محور برای مساجد کشور
ضرورت تدوين نظام‌نامه جامع فرهنگي برنامه‌محور براي مساجد کشور

ضرورت تدوین نظام‌نامه جامع فرهنگی برنامه‌محور برای مساجد کشور

در نشست هم انديشي مديران و فعالان حوزه فرهنگ استان چهارمحال و بختياري با رئيس کميسيون فرهنگي مجلس، نسبت به تدوين تدوين نظام نامه جامع فرهنگي برنامه محور براي مساجد کشور تاکيد شد.
شناسه خبر : 22819 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری نشست هم اندیشی مدیران و فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مدیران و فعالان فرهنگی استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.     

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه نگاه حمایتی به فعالیت های فرهنگی مسجد محور، کمرنگ است، خواستار تقویت اعتبارات فرهنگی در این حوزه شد که در بودجه ریزی های کلان و در لایه های پایین تر به این امر توجه بیشتری بعمل آید.

 

وی با تصریح بر اینکه  مساجد مرکز فرهنگ سازی دینی است، افزود: نباید از کارکردهای فرهنگی،اجتماعی، اخلاقی و تربیتی مساجد چشم پوشی کرد و خواستار نگرشی مثبت در حمایت از نهادها و دستگاه های ذیل مساجد شد.

 

مظاهری همچنین پیشنهاد تدوین یک نظام نامه جامع فرهنگی برنامه محور برای مساجد را از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شد تا با تقسیم وظایف، ضمن صرفه جویی در  هزینه ها، موجبات هم افزایی و همگرایی و استفاده از ظرفیت های متقابل فراهم شده و در نهایت شاهد ثمرات عینی فعالیت های فرهنگی در بین  نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در متن جامعه باشیم.

 

گفتنی است در این نشست مدیران و فعالان فرهنگی استان به بیان دیدگاه ها، مطالبات و انتظارات فرهنگی جامعه پرداختند.