آنچه اسلام از مساجد انتظار دارد، تربیت انسان در طراز اسلامی است
آنچه اسلام از مساجد انتظار دارد، تربيت انسان در طراز اسلامي است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آنچه اسلام از مساجد انتظار دارد، تربیت انسان در طراز اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در خطبه هاي نماز جمعه گفت: آنچه اسلام از مساجد انتظار دارد، اين است که انسان در طراز اسلامي تربيت کنيم.
شناسه خبر : 25758 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام با اعلام 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: آنچه اسلام از مساجد انتظار دارد، این است که انسان در طراز اسلامی تربیت کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: آنچه مهم است این است که امروز نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا به این ظرفیت ها تحقق ببخشد، نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته تا به ظرفیت ۱۸ اسفند، ۲۵ رجب، ۲۰ اسفند و به ظرفیت ۲۷ رجب، به همه این‌ها تحقق ببخشد این هدف نظام جمهوری اسلامی است و تحقق بخشیدن آن به چیست؟ به همان مسئله‌ای که رهبر انقلاب در فرمایشاتشان در دیدار با نمایندگان خبرگان رهبری موردتوجه قرار دادند، نظام جمهوری اسلامی یک ظرفیت ارزشمند و مناسب است که باید تعالیم اسلامی در این ظرف قرار بگیرد، تعالیم دینی در این ظرف قرار بگیرد اگر بنا باشد نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک ظرف باشد اما محتوایش فرهنگ غربی باشد، محتوایش دستاورد بیگانگان باشد، محتوایش نفس و دنیاطلبی و انسان‌های ناباب باشند این نمی‌تواند ظرف رساننده انسان به کمال باشد.


رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: جمهوری اسلامی یک ظرف است این ظرف محتوا می‌خواهد محتوایش تعالیم قرآن است، تعالیم دین است و این را همه در برابرش مسئول هستیم، متولیان به‌گونه‌ای مسئول هستند، مردم به‌گونه‌ای مسئول هستند، نخبگان به‌گونه‌ای مسئول هستند، جوانان به‌گونه‌ای مسئول هستند، خانواده‌ها به‌گونه‌ای مسئول هستند که همه و همه تلاش کنند محتوای ظرف جمهوری اسلامی را محتوای دینی قرار بدهند.


وی تاکید کرد: تعالیم دینی و قرآنی محتوای نظام جمهوری اسلامی است و همه در این زمینه مسئول هستیم.


امام جمعه شهرکرد گفت: آمدن دین در صحنه به برکت انقلاب اسلامی محقق شد و باید اخلاق اسلامی در خانه‌ها را حاکم کنیم.


وی تصریح کرد: امام آمد و این حرکت را آغاز کرد و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را مطرح کرد و طاغوت زدوده شد و استکبار دستش کوتاه شد و امور به دست مردم افتاد و بسیاری از ارزش‌ها جایگاه خودش را پیدا کرد و دین در صحنه آمد، پس آمده  است، این یک قسمت مهم است