تشریح فعالیت های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در سال1399 / از کسب رتبه برتر در رویداد ملی فهما تا میزبانی رواق کتاب در طرح ملی ایران قوی
تشريح فعاليت هاي ستاد فهماي چهارمحال و بختياري در سال1399 / از کسب رتبه برتر در رويداد ملي فهما تا ميزباني رواق کتاب در طرح ملي ايران قوي
درگفتگو با خبرگزاری فارس مطرح شد:

تشریح فعالیت های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در سال1399 / از کسب رتبه برتر در رویداد ملی فهما تا میزبانی رواق کتاب در طرح ملی ایران قوی

مظاهري در گفتگو با خبرگزاري فارس، فعاليت‌هاي ستاد فهماي چهارمحال و بختياري در سال1399 را تشريح کرد.
شناسه خبر : 25907 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری محمدرضا مظاهری در گفتگو با  خبرگزاری فارس در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در سال1399 را تشریح کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ضمن نکوداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور با مصوبه جلسه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 18/12/1371تاسیس گردیده  و اساسنامه آن در جلسه ۸۰۷ مورخ 18/02/1397 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

 


وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیون استان خراسان شمالی در نوزدهم مهر 1391 فرمودند: من سفارش می‌کنم کانون هاى فرهنگى-هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.                                                                                                                   
                                                                                                          
             

                                                                                                   
مظاهری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های خاموش مردمی در فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد می باشند، افزود: 439 باب کانون فرهنگی هنری و 167 باب کتابخانه عمومی در مساجد استان چهارمحال و بختیاری تاسیس گردیده و مشغول فعالیت می باشند.     

                                                     
                                                       
وی با تصریح بر اینکه سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.irبرای ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده است، افزود:  تاکنون 58000 نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه با کد ملی نام نویسی کرده و در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند.        

   
         
مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری افزود: پایگاه اطلاع رسانی فهما به نشانی https://chb.fahma.org و خبرگزاری شبستان فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری را پوشش می دهند.

 

وی افزود: در طرح ملی ایران قوی ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در زمره 3 استان برتر کشوری قرار دارد و کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان در رتبه نهم کانون های برتر کشور به لحاظ کسب بالاترین امتیاز قرار گرفته است.           

                                                                                 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شبکه رابطین فهمای استان که بالاترین سطح امتیاز با کانون های زیر مجموعه خود در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 داشته اند شبکه برتر رابطین فهما در کشور معرفی گردیده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب رواق همدلی در طرح ملی ایران قوی کمک به نیازمندان در دوران شیوع ویروس کرونا انجام می شود، افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه(س) قم تاکنون در4 مرحله اقدام به تهیه و توزیع بسته های گوشت های قربانی و 3 مرحله اجرای طرح ذبح قربانی و توزیع بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و پانصد میلیون ریال نموده است.

 


مدیر ستادفهمای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  در طرح ملی ایران قوی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد چهارمحال و بختیاری به عنوان میزبان و معین «رواق کتاب» راهبری این طرح ملی را برعهده داشت، افزود: طرح ملی شنبه های کتاب مساجد از مهمترین برنامه های اجرایی رواق کتاب است که در این طرح در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون 2786 کتاب توسط امام جماعت مساجد و کتابداران معرفی گردیده است.

 


وی در ادامه به تولیدات سرود در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی اشاره کرد و گفت: گروه سرود نسیم صبا از کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهستان لردگان تاکنون  تولیداتی با نام   " مکتب عشق" به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سرود تولیدی  "فرزند ایران" در دهه فجر1399 و مدافعان سلامت، عیدانه غدیر، کانون خدمت، امام علی(ع)، خم ولایت و ایران را تولید نموده است.   
 


 
مظاهری با بیان اینکه از ظرفیت عظیم مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی از فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، دینی و علمی و افراد موفق در اجرای برنامه های فرهنگی هنری در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم استفاده شده است، افزود: تکریم خانواده معظم شهدای شاخص استان در راستای پاسداشت مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و سلامت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و چهره های ماندگار،نخبگان، نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی و الگو سازی برای جوانان و نوجوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی و شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی و جذب نوجوانان و جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف برگزاری طرح سه شنبه های تکریم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.
 


مدیر ستادفهمای چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جلسه شوراي هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد  در تاریخ 19 اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: تقدیر از رابطین فهمای برتر استان، تجلیل از کانون های فرهنگی هنری برتر در طرح ملی ایران قوی از جمله برنامه های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در نکوداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 


وی در پایان افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران درقالب طرح ملی سه شنبه های تکریم، بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد برتر استان، افتتاح کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد جدید، برگزاری مسابقه کتابخوانی تبیین گام دوم انقلاب ویژه بچه های مسجد از دیگر برنامه های ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در نکوداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.