جذب جوانان به مساجد با رویکردهای تربیتی، اولویت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد
جذب جوانان به مساجد با رويکردهاي تربيتي، اولويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد باشد
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:

جذب جوانان به مساجد با رویکردهای تربیتی، اولویت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد

حجت الاسلام والمسلمين نکونام در جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري اولويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را جذب جوانان به مساجد با رويکردهاي تربيتي دانست
شناسه خبر : 25972 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری که به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزارشد، ضمن تشکر از برگزاری جلسه و ارائه گزارش فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: جذب جوانان به مساجد با رویکردهای تربیتی، اولویت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: آنچه که در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برجسته شود، جذب جوانان و انجام کارهای تربیتی است، فرهنگ سازی و تعالیم دینی است، ترویج قرآن و تبیین سیاست های دین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان یکی از وظایف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت مدیر برای آینده دانست و افزود: در همه مسائل باید مسجد محوری مبنا باشد.

 

وی ادامه داد: 439 باب کانون فرهنگی هنری مسجد در استان یک ظرفیت خوب و قابل توجهی است و باید از آن استفاده کنیم و آسیب های اجتماعی را به وسیله این کانون ها هر چه بیشتر کاهش دهیم.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: وقتی انگیزه برای حضور مردم توسط دست‌اندرکاران مسجد برای حضور در مسجد فراهم شود، مردم هم در مسجد حضور پیدا خواهندکرد و اگر مسجد کانون وحدت، کانون همدلی و همراهی، کانون خدمت و کانون گره‌گشایی شد، جذب صورت  می پذیرد و مردم در مساجد حضور پیدا می کنند.

 

وی ادامه داد: ظرفیت مساجد بالاست و هنوز تا رساندن مساجد به مسجد تراز اسلامی و به آن نقشی که باید ایفا کنند فاصله داریم وتمام دست اندرکاران مساجد با یک نگاه ویژه به این عرصه ورود پیدا کنند و نقش انگیزه‌مندانه بیافرینند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ حضور در مساجد ضعیف است، افزود: همه دستگاه ها باید نسبت به نقش آفرینی در این زمینه و فرهنگ سازی قابل توجه اقدام کنند.