از رابطین فهما وکانون های برتر طرح ملی ایران قوی در شهرستان فارسان تجلیل شد
از رابطين فهما وکانون هاي برتر طرح ملي ايران قوي در شهرستان فارسان تجليل شد
با نکوداشت 18 اسفند در دفتر امام جمعه فارسان

از رابطین فهما وکانون های برتر طرح ملی ایران قوی در شهرستان فارسان تجلیل شد

همزمان با نکوداشت 18 اسقند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در دفتر امام جمعه فارسان از رابطين فهما و کانون هاي برتر طرح ملي ايران قوي در شهرستان فارسان تجليل شد
شناسه خبر : 26090 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، در  این نشست که در محل دفتر امام جمعه شهر فارسان و با حضور حجت الاسلام محسن ملک پور، امام جمعه شهر فارسان و محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و اسفندیار امیریان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان برگزار شد، از رابطین فهما و کانون های برتر طرح ملی ایران قوی در شهرستان فارسان با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل بعمل آمد.

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن ملک پور، امام جمعه شهر فارسان با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: به یک هماهنگی بین ارکان مسجد نیاز داریم تا بتوانیم برای نظام کارگزار تربیت کنیم.

 

وی افزود: تربیت کارگزار برای نظام یک وظیفه مهم بوده و باید با تربیت کارگزار برای نظام اسلامی و  ایجاد تمدن اسلامی، این نظام را به دست حضرت صاحب الزمان(عج) برسانیم.

 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان در ادامه ضمن تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و عرض خیرمقدم به کلیه شرکت کنندگان در جلسه شهرستان وتقدیر و تشکر از زحمات این عزیزان افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مسجد فعالیت می‌کنند و نقش مهم و تأثیرگذاری در ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی دارند.

 


وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ ایجاد شبکه گسترده فرهنگی در کشور مورد توجه قرار دارند و در حال حاضر ۳۸کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان فارسان فعالیت می کنند.

 


در ادامه جلسه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با نکوداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور با مصوبه جلسه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 18/12/1371تاسیس گردیده  و اساسنامه آن در جلسه ۸۰۷ مورخ 18/02/1397 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.
 

 

وی افزود: در طرح ملی ایران قوی ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در زمره 3 استان برتر کشوری قرار دارد و کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان در رتبه نهم کانون های برتر کشور به لحاظ کسب بالاترین امتیاز قرار گرفته است.   

                                                                                         

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شبکه رابطین فهمای استان که بالاترین سطح ارتباط و کسب امتیاز با کانون های زیر مجموعه خود در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 داشته اند، به عنوان شبکه برتر رابطین فهما در کشور معرفی گردیده اند و رابطین فهمای شهرستان فارسان هم از جمله رابطین فعال و برتر استان و کشور هستند.

 


در پایان نشست از رابطین فهمای برتر شهرستان فارسان و کانون های فرهنگی هنری برتر در طرح ملی ایران قوی در شهرستان فارسان با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل بعمل آمد.

 


خاطرنشان می گردد، امام خامنه ای (مدظله العالی) در تاریخ 19/07/1391 در جمع روحانیون خراسان شمالی با بیان سخنان ذیل، بر توجه بیشتر به کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید فرمودند:

من سفارش می‌کنم کانون هاى فرهنگى-هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.