اعلام برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت چهارمحال وبختیاری در سال1400
اعلام برنامه هاي ستاد بزرگداشت دهه کرامت چهارمحال وبختياري در سال1400

اعلام برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت چهارمحال وبختیاری در سال1400

مظاهري در جلسه شوراي اداري ستاد فهماي چهارمحال و بختياري، ويژه برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختياري را اعلام کرد.
شناسه خبر : 27828 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری ضمن اعلام عناوین روزهای دهه کرامت در جلسه شورای اداری ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری ، ویژه برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد. 

      

                                                                                                   
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال وبختیاری گفت:  برنامه های بزرگداشت دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، گر‌ه‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، بیشتر به صورت مجازی برگزار شده و خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری و توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب «همدلی به رسم اهل بیت» انجام می شود.

 

 

مظاهری در مورد عناوین روزهای دهه کرامت گفت: شعار روز نخست مصادف با اول ذیقعده سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان کریمه اهل بیت (س)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجأ گره‌گشایی، روز دوم دهه کرامت به عنوان هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت و روز سوم با عنوان خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره‌گشایی عمومی نام گرفته است.

 

 

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال وبختیاری ادامه داد: شعار روز چهارم دهه کرامت مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره‌گشایی و همدلی ، است و روز پنجم که همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی، گره گشایی اجتماعی نام گرفته است. نام روز ششم این دهه نیز که همزمان با روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ است به عنوان حضرت شاهچراغ علیه السلام، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی تعیین شده است.

 


وی افزود: روز هفتم از دهه کرامت که مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است به عنوان گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور  و دولت مؤمن انقلابی نام گرفته است. شعار روز هشتم نیز گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و روز نهم همزمان با سالروز شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت نامیده شده و روز دهم همزمان با شهادت شهید چمران تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی نام گرفته  و روز پایانی دهه کرامت همزمان با روز میلاد امام هشتم به نام امام رضا (ع)؛ امام کرامت و گره‌گشایی نام گرفت.

 


 
مظاهری ادامه داد: آذین بندی مساجد و محلات از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد،  ، توجه ویژه به عملیاتی‏ شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه‏ کرامت با توجه به ظرفیت‏های بالقوه و بالفعل مساجد و محلات و برگزاری محافل و شب شعر به صورت مجازی با حضور شاعران برجسته و پیشکسوت استان و پخش زنده در شبکه های اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و افتتاح کتابخانه و کانون با نام  و القاب امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) ازجمله فعالیت های کانون ها در دهه کرامت است.      

                                      

وی افزود: حضور خادمین حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید»، تجلیل از مدافعان سلامت و برگزاری جشنواره «آن گنبد طلایی» در قالب مسابقه شعرخوانی و قصه گویی ویژه کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، برنامه های حضور سفیران کریمه از آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اجرای ویژه برنامه هایی در حوزه بانوان از دیگر برنامه های دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری است.

 


مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکریم خانواده معظم شهدا، بالاخص شهدای مدافع سلامت و  ایثارگران انقلاب اسلامی و تجلیل از مدافعان سلامت در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در دهه کرامت مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت، افزود: کتاب های مرتبط با زندگی نامه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) شاهچراغ در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد به عموم مردم در دهه کرامت معرفی می گردد..


 
خاطر نشان می گردد، دهه کرامت از22 خردادماه1400، اول ذی‌القعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا یکم تیرماه 1400، یازدهم ذی‌القعده مصادف با میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.