توصیف فضایل کریمه اهل بیت(ع) در لسان امام رضا(ع)
توصيف فضايل کريمه اهل بيت(ع) در لسان امام رضا(ع)
در وبینار استان چهار محال و بختیاری با محور دهه کرامت بررسی شد؛

توصیف فضایل کریمه اهل بیت(ع) در لسان امام رضا(ع)

با سخنراني اساتيد حوزه و دانشگاه در چهارمحال و بختياري وبينار دهه کرامت امروز يک شنبه 30 خرداد ماه 1400برگزار شد
شناسه خبر : 28228 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، وبینار دهه کرامت از سلسله وبینارهای دهه کرامت کشوری با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه، یکشنبه 30 خرداد ساعت 10 صبح به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این وبینار حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، مدیر حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری و احمدرضا بسیج، استاد دانشگاه فرهنگیان شهرکرد و رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری سخنرانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، طی سخنانی اظهار کرد: کریمه اهل بیت(ع) به معصومه ملقب شد، لقبی که از سوی امام رضا(ع) به خواهر بزرگوارش داده شد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (ع) در سال 173 هجری قمری متولد شده اند، افزود: دلبستگی کریمه اهلبیت(ع) به برادرش علی ابن موسی الرضا (ع) باعث شد که ایشان سفر خود را به مرو در سال 201 هجری قمری آغاز کند که  در میانه راه در قم به شهادت رسیده و در همان شهر مدفون می گردند.

این استاد حوزه در ادامه به حدیثی از ثامن الحج(ع) در وصف خواهر بزرگوارش حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت:آن حضرت می فرماید: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ» ». همنچین امام جواد(ع) نیز در مورد منزلت کریمه اهل بیت فرموده است: «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ» هرکسی که قبر عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت برای اوست که البته این زیارت باید با شناخت کامل باشد.  

 

در ادامه این وبینار احمدرضا بسیج، گفت: انسان برای اینکه به سعادت اخروی دست پیدا کند و  از غفلت خود جلوگیری نماید، تنها راه آن بازگشت به خداست و این بازگشت جز با تاسی به اهلبیت(ع) ممکن نیست.

 وی با اشاره به اینکه هویت و چیستی انسان سه گانه است، افزود: ترسیم وجود انسان که همان فطرت است، یکی از این هویت هاست.

 رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دومین هویت و چیستی انسان، تفسیر وجود انسان است که راهنمای آن در قرآن هم آمده است.وی با بیان اینکه سومین هویت و چیستی انسان تجسیم وجود انسان است؛ افزود: با عمل به آموزه های دین، ما می توانیم به اهلبیت و در نهایت به سعادت اخروی هم برسیم.

این گزارش می افزاید: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری و اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، ائمه جمعه و جماعات با انتخاب گزینه میهمان از طریق لینک http://chb.fahma.org/liveroom در این وبینار شرکت کردند.

گفتنی است برنامه های بزرگداشت دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، گر‌ه‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» برگزار شده و دهه کرامت از22 خردادماه1400، اول ذی‌القعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا یکم تیرماه 1400، یازدهم ذی‌القعده مصادف با میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.