برنامه های طرح قرآنی1455 ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری تشریح شد
برنامه هاي طرح قرآني1455 ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري تشريح شد
در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه قرآن و معارف سیما

برنامه های طرح قرآنی1455 ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری تشریح شد

مظاهري در گفتگوي زنده تلويزيوني با شبکه قرآن و معارف سيما برنامه هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري ويژه طرح قرآني1455 را تشريح کرد
شناسه خبر : 28661 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری محمدرضا مظاهری در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در طرح قرآنی1455 را تشریح کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای گفتگو با بیان اینکه طرح قرآنی 1455 مصداقی از آیه شریفه 29 سوره«ص» است، که خداوند متعال می فرماید: كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ، این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کرده ایم تا در آیات آن تدبّر کنند، افزود: طرح قرآنی1455 توانسته است، به طرق مختلف و متناسب با نیازسنجی های روز به تحقق این آیه قرآن کریم کمک کند و به اجتماع نورانیت ببخشد.

 

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش کرده ایم این طرح به طرز شایسته و با گستره بالا اجرا شده و ثمرات این طرح  که در واقع هدایتگری به واسطه قرآن و سبک زندگی قرآنی هست را در خانواده ها و اجتماع نهادینه کنیم و در اجتماعی کردن مسائل قرآنی نقش داشته باشیم.

 

مظاهری ادامه داد: ازمهمترین اقداماتی که تاکنون برای طرح قرآنی 1455 انجام شده است، می توان به اطلاع رسانی از طریق رسانه های استان بالاخص صدا و سیمای استانی و استفاده از ظرفیت خبرگزاری های استان در انتشار مطلوب طرح اشاره کرد و در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و اساتید قرآنی استان در برگزاری جلسات آموزشی و تبیین آیات منتخب طرح بهره مند شده ایم.

 

وی با تصریح بر اینکه اطلاع رسانی گسترده  و تشویق به مشارکت حداکثری در طرح توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، بویژه در روستاها داشته ایم، افزود:  اطلاع رسانی روزانه مسابقه پیامکی طرح هم  از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعامل خوبی با نهادها و دستگاه های فرهنگی استان جهت ابلاغ طرح به زیرمجموعه ها داشته ایم، افزود: با مشارکت اساتید قرآنی استان تولید کلیپ های کوتاه را در راستای تشویق مردم به شرکت در این طرح داشته ایم که نتایج خوبی را هم دربر داشته است.

 

وی افزود: در راستای شرکت علاقمندان در بخش جشنواره ای طرح قرآنی 1455 فرایندی در سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/جهت بارگذاری آثار ایجاد گردیده که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نسبت با انتخاب رشته مورد نظر در بخش جشنواره ای طرح شرکت کنند و تا آخرین روز از هفته پایانی اجرای طرح، فرصت بارگذاری اثر وجود دارد.

 

 خاطر نشان می گردد، طرح قرآنی 1455 در ایستگاه پانزدهم خود با شعار «قرآن، امید، زندگی» و با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم در تابستان 1400 اجرا می شود.