مروری بر طرح ملی ترنم فهما / از رونمایی از پوستر تا نشست های هم اندیشی شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری
مروري بر طرح ملي ترنم فهما / از رونمايي از پوستر تا نشست هاي هم انديشي شبستان هاي فرهنگ، هنر و نوآوري
تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی

مروری بر طرح ملی ترنم فهما / از رونمایی از پوستر تا نشست های هم اندیشی شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری

با حضور حجت الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني، رئيس ستاد فهماي کشور، اولين دوره آموزشي طرح ملي ترنم فهما ويژه مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان چهارمحال و بختياري برگزار شد.
شناسه خبر : 28992 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درآیین افتتاحیه، اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما(تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای ورود به مجتمع رفاهی لاله از همه شرکت کنندگان در دوره آموزشی تست PCR-کووید 19 انجام شد.

https://s4.uupload.ir/files/img_0776_qbcu.jpg

 

https://s4.uupload.ir/files/img_0792_dp40.jpg

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بدو ورد به استان چهارمحال و بختیاری مورد استقبال رسمی ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان چهارمحال و بختیاری و محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان چهارمحال و بختیاری  قرار گرفته و در ادامه با حضور در تپه نورالشهدای شهرکرد به مقام والای شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

https://s4.uupload.ir/files/456_p2os.jpeg

 

 

 

افتتاحیه اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط محسن مولوی، قاری برتر استان آغاز گشت.

https://s4.uupload.ir/files/258_fg2h.jpeg

 

 

با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی همه به احترام ایستاده سرود ملی را زمزمه کردند.

 

https://s4.uupload.ir/files/img_0835_vafm.jpg

در ادامه، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهرمحال و بختیاری به همه اعضای حاضر در افتتاحیه خیر مقدم گفت.

https://s4.uupload.ir/files/%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87%D8%8C_%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85_%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%8C_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%84_%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF_%D9%88_%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%84_%D9%88_%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D9%87%D9%85%D9%87_%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D8%B6%D8%B1_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87_%D8%AE%DB%8C%D8%B1_%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85_%DA%AF%D9%81%D8%AA._0lu0.jpeg

 

در ادامه پس از پخش موشن گرافی ترنم فهما، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری گزارش از فعالیت های ستاد و برگزاری اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما(تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) ارائه کردند.

 

https://s4.uupload.ir/files/44_dqgy.jpeg

 

سخنرانی احمد راستینه هفشجانی، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سین برنامه قرار داشت.

 

https://s4.uupload.ir/files/img_0895_6axm.jpg

وی با بیان اینکه غفلت یک مسجد از محیط پیرامون منجر به آسیب به مسجد می‌شود، اظهار کرد: تصمیمی که در مورد شکل‌گیری پایگاه های بسیح و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد گرفته شد تصمیم هوشمندانه ای برای حفظ این شعاع نور بود.

 


نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرجا که کانون‌های فعالی در سطح مساجد داریم آن مساجد رونق یافته و پر تحرک هستند، مسایل مردم و زندگی آنان را حل و فصل می‌کنند، مساجدی این چنین همان معنای سنگری را دارند که امام راحل فرمود. بنابراین حفاظت از پیرامون مسجد به همان میزان که حراست از خود مسجد مهم است اهمیت دارد.


وی گفت: هرجا که کانون‌های فعالی در مساجد داریم، شاهد رونق فعالیت‌های مساجد و تحرک آن برای حل وفصل مسایل مردم و زندگی آنها هستیم و این همان معنای سنگری است که امام راحل نسبت به مساجد فرمود. لذا حفاظت از پیرامون مسجد اهمیت فراوانی دارد.


راستینه هفشجانی تصریح کرد: در شعاع و پیرامون مسجد به عنوان مرکز نور و تحول‌بخش یک محله اتفاقات و اخبار مختلفی است، کانون های مساجد وظیفه دارند که این فعالیت ها واخبار را رصد کنند، در واقع هرچه که کانون ها با حوادث پیرامون مسجد آشنایی و ارتباط بیشتر داشته باشند نقش آنها در نورانیت بخشیدن به مساجد بیشتر می شود.


نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند، بدون شناخت مدیریت محقق نمی شود، شناخت مقدمه تربیت است و تربیت سرآغازی برای وصول عبودیت و کانون ها مهمترین قطعه جوشان برای اتصال تربیت و نیل به عبودیت هستند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قبل از هر کار باید بستر نزدیک شدن جوانان به مساجد را فراهم کنند؛ فعالیت در کانون های مساجد مقدمه ای برای تربیت نیروی مسجدی است. اوج کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید این باشد که ارزش و مقام مسجد در هر مکان و مقطعی از هرجا و هرچیزی بالاتر باشد. در این راستا هر زمان که کار را به جوانان سپردند شاهد جلو رفتن امور و کارها بوده ایم، چنانچه که در دوران اوایل انقلاب، زمان جنگ کار دست جوانان بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که رئیس‌جمهور شدند 39 سال سن داشتند. فرماندهان جنگ زیر 30 سال بودند و امروز اگر نگوییم که جوانان ما قوی تر از جوانان اوایل انقلاب هستند اما کمتر هم نیستند و باید به آنها عتماد کنیم، چنانچه که مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور را به وسیله‌ دولت جوان حزب‌اللهی عنوان کردند.

 

در ادامه برنامه احمد رفیعی مدیر کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب شعری در باب تجلیل از مقام شهدا و طرح ملی سه شنبه های تکریم قرائت کرد.

https://s4.uupload.ir/files/img_0980_hhg8.jpg

آیین افتتاحیه با مداحی سجاد براتی به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه یافت.

https://s4.uupload.ir/files/img_0944_mfle.jpg

رونمایی ازپوستر طرح مای ترنم فهما و پوستر طرح ملی مسجد، مدرسه، تابستان توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و احمد راستینه هفشجانی، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های افتتاحیه اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) بود.

 

https://s4.uupload.ir/files/64fdc4ab-b6bd-480e-939f-469099912bf8_1v1i_x4b6.jpg

 

 

https://s4.uupload.ir/files/2_27ch.jpeg

در ادامه از از مادران نمونه مسجدی و شهید پرور «آمنه احمدی» مادر شهیدان علی و غلامرضا اسماعیل نژاد و خواهر شهید حسن احمدی و همسر جانباز70درصد، «عفت امیرخانی» مادر شهید حیدر اسکندری و  فعالان مسجدی «سیده زیبا موسوی»، «کبری امانی»، «زیبا داودی»، «زهرا جعفری» تجلیل و تکریم به عمل آمد که در جریان این آیین حجت الاسلام ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به همراه «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری و تنی چند از دیگر مسئولان استانی، به سمت جایگاه این مادران شهید در سالن برگزاری این آیین حرکت کرده و با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل کردند.

https://s4.uupload.ir/files/fd33c3ba-173b-4ac8-bc04-94e52146e951_i5rb_p1v6.jpg

 

 

سخنران ویژه آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) در استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بود که طی سخنانی با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری استان ویژه و بام ایران است، افزود: تنوع اقوام و فرهنگ‌ها را در این استان‌ها شاهد هستیم، مردم از قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند که این خود نمونه‌ای از تحقق این الگوی قرآنی است که فرمود: « ...وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» (و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست بى‏ تردید خداوند داناى آگاه است)

https://s4.uupload.ir/files/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1_%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%DB%8C_wrsa.jpg

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شاید این سوال ایجاد شود که چرا دو طرح ملی از این استان آغاز شد؟ هفته گذشته با مدیران 17 کانون فرهنگی هنری منتخب در مساجد کشور نشستی برگزار شد که دو تن از این مدیران از استان چهار محال و بختیاری بودند، از سوی دیگر در این استان به نسبت سایر استان ها، مدیران‌مسئول بسیاری از کانون‌ها را بانوان تشکیل می دهند. اکنون در سطح کشور از میان 26 هزار کانون فرهنگی هنری تعداد دو هزار و 300 کانون با مدیرمسئولی یکی از خواهران اداره می شوند که استان چهار محال بختیاری از این نظر رتبه خوبی دارد.

 

وی افزود: از مشکلات ما این است که در مورد جوانان صحبت کرده و شعار می‌دهیم اما به آنها اعتماد نکرده ایم، جوان غوغا می‌کند؛ حضرت امیر(ع) کلامی دارند که در این مجال به آن اشاره می‌کنم، آن حضرت فرمود: «هرگاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست، از مشورت با جوانان آغاز کن؛ زیرا ذهن آنان ، تیزتر و حدس آنان ، سریع تر است . پس مسئله را به میان سالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقّادی کرده ، بهترین را برگزینند؛ چرا که تجربه آنان ، بیشتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود به فرازهایی از دعای عرفه اشاره کرد و گفت: هفته آینده روز عرفه است و در این فرصت اشاره ای به برخی فرازهای این دعا می کنم. در بخشی از دعای عرفه آمده است: «مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَاالَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَک...»(آن کسی که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن کسی که تو را یافته است، چه ندارد؟). حتی اگر همه چیز دراین عالم در اختیار یک شخص باشد اما او ارتباطی با خدا نداشته باشد گویی هیچ ندارد. این سخن امام حسین(ع) است. از سوی دیگر ممکن است شخصی هیچ چیز در دست نداشته باشد اما همه چیز داشته باشد چون توکل او خداوند است.


وی افزود: نمونه بارز این مساله جمهوری اسلامی ایران است؛ امام خمینی(ره) به لحاظ ظاهری، نَه امکاناتی نظیر توپ و تانک و مسلسل داشت و نه اعتبار مالی در اختیارش بود. اما یک چیز داشت و آن هم انس و ارتباط و الفت با حضرت معبود بود و آنچنان این انس مستحکم بود که وقتی شخصی از امام(ره) که در مسیر بازگشت از فرانسه به ایران بود سوال کرد که چه کسی دارید؟ ایشان پاسخ دادند: هیچی. این پاسخ حکایت از توکل، انس و ارتباط قوی امام راحل با خدا داشت.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: بهترین مکان برای انس و ارتباط با خداوند مسجد است. همه جا می توان این ارتباط را داشت اما مسجد جایگاه خاصی دارد و مکانی است به نام خداوند؛ چنانچه فرمود: « وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا» (و مساجد ویژه خداست پس هیچ کس را با خدا مخوانید).


وی با بیان اینکه در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می شود تا اعضا در قالب‌های نوین اقشار مختلف مردم را به مسجد جذب کنند، افزود: ما برای این کار نیازمند به آموزش هستیم و آموزش برای تمامی مقاطع سنی هست، آموزش در هیچ مقطعی تمام نمی‌شود، کسی نمی تواند بگوید که من بیست سال است که مدیر یک کانون هستم و نیاز به آموزش ندارم، بنابراین دوره «ترنم فهما» در راستای تربیت راهبردی نخبگان مسجدی تلاش می کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به طرح «شکوه مادری» افزود: از تابستان سال گذشته طرح ملی سه‌شنبه های تکریم آغاز شد و تا پایان سال 1399 تعداد 36 هزار خانواده شهید تکریم شدند. این اقدامی بود که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ائمه جمعه و جماعات، مدیران کل ارشاد استان و مدیران کانون ها در راستای تکریم خانواده های شهدا کلید خورد تا مبادا خانواده شهدا احساس کنند که بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی فراموش شده اند.

 


وی تصریح کرد: امسال در استمرار طرح ملی سه شنبه های تکریم، شکوه مادری را کلید زدیم، کرامت از مهمترین نیازهای جامعه است چنانچه که خداوند فرمود: « وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ». امسال در راستای اجرای طرح ملی سهه‌شنبه های تکریم، مادران را محور قرار دادیم که جایگاه والایی دارند. نقل شده است که شخصی نزد حضرت موسی(ع) رسید و سوال کرد که می خواهم سعادتمند شوم چه کار کنم؟ آن حضرت سه بار فرمود مادرت را احترام کن  و پس از آن بود که فرمود پدرت را. بنابراین جایگاه مادر عالی رتبه است و ما در قالب طرح شکوه مادری چه مادرانی که فرزند شهید دارند و چه مادرانی که فرزند شهید ندارند اما فرزندان الگو تربیت کردند را تکریم می کنیم، همچنین مادرانی که نسبت به این دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یعنی فرزندآوری دغدغه داشتند. ذیل این طرح همچنین از مادران و بانوان فعال اجتماعی نیز تکریم خواهیم داشت.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود به مساله ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: من به کشورهای مختلفی سفر کرده ام، به یاد می آورم که یکبار شخصی ایرانی در آلمان از من سوال کرد که آن زمان شاه یک نفر بود و حرف آخر را می زد، اکنون که رهبر دارید چه اتفاقی افتاده است؟  پس از آن بود که مفصل برای این شخص توضیح دادم و در سطح 53 کشور نیز در مورد مدل ولایت فقیه سخنرانی کردم. مدل ولایت فقیه متعالی است. یک زمان شخصی می آید و به زور حاکم می شود، نظام پادشاهی چنین بود، اما یک زمان بیش از 98 درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای می دهند و امام را انتخاب می کنند. امام خمینی(ره) چه کسی بود؟ آیا شاهزاده یا خان زاده بود؟ او مجتهدی جامع الشرایط بود که به علوم مختلف از جمله فقه، تفسیر، رجال، و ... تسلط داشت. تقوا داشت و این گونه انتخاب شد. از سوی دیگر در این نظام خبرگان رهبری را داریم که خود مردم انتخاب شان می کنند و پس از آن این نمایندگان در مجلس خبرگان می نشینند و مصداق رهبری را مشخص می کنند چنانچه که بعد از امام خمینی(ره) مشخص کردند که چه کسی می تواند رهبر باشد.

وی ادامه داد: یک وقت می گوییم یک نفر در فقاهت برترین و به قول معروف صد است، یک وقت شاید فردی در فقاهت هشتاد است، اما در علم رجال و علم الاجتماع صد است. این مصادیق رهبری معظم به نیکی یافت شده است، ایشان تمام قد پای انقلاب اسلامی و نظام ایستاده است و در این بیش از 30سال هرجا که احساس شد انحرافی ولو کوچک وجود دارد جامعه را به مسیر بازگردند و مسیر امام راحل را نشان دادند.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: افتخار ما در کانون های مساجد آن است که روحیه انقلابی داریم، در اساس نامه ستاد نیز ذکر شده است که کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ستادی است که چند مولفه دارد که از جمله آنها انقلابی بودن و مردمی بودن است. ما با این مدل فعالیت می کنیم و در این عرصه با بسیج همکاری داریم چنانچه که مقام معظم رهبری نسبت به این مساله تاکید داشتند فرمودند: « من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج»؛ با اقتدا به این سخن رهبری بود که سال 1398 تفاهم نامه ای میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان بسیج مستضعفی به امضا رسید.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به سوالات خبرنگاران حاضر در سالن پاسخ داده و برنامه های ستاد در سال 1400 در طرح ملی سه شنبه های تکرذیم و آموزش مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در زویداد ملی فهمای سال جاری را برای خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری تشریح کردند.

 

https://s4.uupload.ir/files/1_6sep.jpeg

 

برنامه های اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) با سخنان سعید سعادتی، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز شد. و سند تحول ستاد و برنامه های رویداد ملی فهما در سال 1400 برای مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد حاضر در دوره تشریح شد.

 

https://s4.uupload.ir/files/11_ooiu.jpeg

 

دوره آموزشی با برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های کاربردی و موفق جذب جوانان و نوجوانان به مساجد توسط مهدی طاهری استاد حوزه و دانشگاه و مدیرکل تبلیغات استان چهارمحال و بختیاری ادامه یافت.

 

نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد حاضر در دوره با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه بعدی اولین روز دوره آموزشی ترنم فهما بود.

 

https://s4.uupload.ir/files/4_4ina.jpeg

 

در ادامه برنامه های روز اول دوره نشست های هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری برتر در رواق ها در هریک از شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری توسط اساتید برتر استانی و کشوری برگزار گردید.

https://s4.uupload.ir/files/7_ty4a.jpeg

 

قرآئت دعای پرفیض توسل از دیگر برنامه های اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما بود.

 

روز دوم دوره با تجدید پیمان حاضرین در اولین دوره آموزشی طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) با شهدای گمنام در تپه نوراشهدای شهرکرد آغاز گشت.

 

https://s4.uupload.ir/files/6_cxyw.jpeg

برگزاری دوره های آموزشی طرح نویسی و اصول اولیه و شیوه های برنامه ریزی و طرح نویسی فرهنگی توسط علیرضا لاور و کارگاه آموزشی مهارت های تولید محتوا در فضای مجازی توسط هادی اصل از برنامه های اجرایی دومین روز بود.

https://s4.uupload.ir/files/9_qqzm.jpeg

 

 

https://s4.uupload.ir/files/10_k9uo.jpeg
   
نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی موضوع کارگاه آموزشی محمدرضا طاهری استاد حوزه و دانشگاه در دوره آموزشی بود و در ادامه کارگاه آموزشی اصول و شیوه های برنامه ریزی و طرح نویسی فرهنگی برگزار شد.

 

https://s4.uupload.ir/files/12_r49x.jpeg

 

     
در اولین دوره طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان چهارمحال و بختیاری، ارتقا کیفی فعالیت ها و توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، رویکرد اصلی بوده و با هدف شناسایی، ساماندهی، ارتقا و به کارگیری  مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگ و هنردر ورواق های 12 گانه اجرا شد.

 

شایان ذکر است،  اولین دوره طرح ملی ترنم فهما (تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی)از تاریخ 22 لغایت 23 تیرماه1400 به مدت 2 شبانه روز در محل مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

 

https://s4.uupload.ir/files/%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D9%85%D9%84%DB%8C_%D8%AA%D8%B1%D9%86%D9%85_%D9%81%D9%87%D9%85%D8%A7_3wa2.jpg