تلاش مضاعف بچه های مسجد و تبدیل عرصه فعالیت های فرهنگی هنری به عرصه سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا
تلاش مضاعف بچه هاي مسجد و تبديل عرصه فعاليت هاي فرهنگي هنري به عرصه سلامت در دوران شيوع ويروس کرونا
مدیرستاد فهمای چهارمحال و بختیاری در سیمای استانی جهانبین گفت:

تلاش مضاعف بچه های مسجد و تبدیل عرصه فعالیت های فرهنگی هنری به عرصه سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا

مظاهري گفت: بچه هاي مسجد با تلاش مضاعف خود و با تبديل عرصه فعاليت هاي فرهنگي هنري در مساجد به عرصه سلامت در دوران شيوع ويروس کرونا به عموم مردم خدمت رساني مي کنند.
شناسه خبر : 29731 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) چهارمحال و بختیاری محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی مسجد ضمن حضور در برنامه «روز نو» صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری فعالیت های مساجد استان را تشریح کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه 28 مرتبه در قرآن کریم به مبحث مسجد پرداخته داده شده است، افزود: در این آیات جایگاه مسجد، اهمیت مسجد، ویژگی های آبادکنندگان مساجد، ویژگی اهل مسجد و آداب حضوردر مسجد بیان شده است.

 

 وی افزود: در آیه 18 سوره توبه خداوند ویژگی آبادکنندگان مساجد را بیان می کند و می فرمایند: «منحصرا کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که به روز قیامت ایمان آورده، نماز به پا داشته و زکات می دهند و از غیر خدا نمی هراسند و امید است که اینان از هدایت یافتگان باشند».

 

مظاهری ادامه داد: در کلام معصومین(علیهم السلام) به طور متعدد کلمه مسجد و اهمیت آن عنوان شده است و پیامبر اکرم (ص) در یکی از سخنان خود می فرمایند: «المساجد بیوت المتقین»، مسجد خانه پرهیزکاران است و در جایی دیگر می فرمایند: در روز قیامت قرآن، مسجد و اهلبیت (علیهم السلام) از امت من شکایت خواهند کرد که این نشان از اهمیت مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه همواره مساجد و بچه های مسجد منشاء خیر و برکات بوده اند، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا بچه های مساجد چهارمحال و بختیاری ورود پیدا کرده و عرصه فعالیتی خود را از فرهنگی، هنری به عرصه سلامت تبدیل کردند و تولید و عرضه ماسک، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی و تهیه و توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی و طرح هر مسجد یک قربانی را انجام دادند که نشان از دغدغه بچه های مسجد دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس گردیده اند، افزود: هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و احیاء کارکردهای واقعی مساجد است، (کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، تربیتی و ...) که بحمدالله موفق بوده اند و امروز ما به نقطه ای رسیده ایم که در کشور بیش از 26000 کانون فرهنگی هنری شکل گرفته است که سهم استان چهارمحال و بختیاری 444 باب کانون است که در حال حاضر فعالیت های این کانون ها ذیل سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق آن تعریف گردیده که تمامی کارکرد های مسجد را در بر می گیرند.