شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی‌های مردمی در مساجد با تحقق شعار «به توان مردم»
شناسايي و استفاده هر چه بيشتر از توانمندي‌هاي مردمي در مساجد با تحقق شعار «به توان مردم»
مدیرستاد کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری:

شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی‌های مردمی در مساجد با تحقق شعار «به توان مردم»

مظاهري گفت: در سومين رويداد فهما براي تحقق شعار «به توان مردم» به دنبال شناسايي و استفاده هر چه بيشتر از توانمندي هاي مردمي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد هستيم.
شناسه خبر : 30389 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

محمدرضا مظاهری در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با الگوگرفتن از تجربیات برگزاری اولین رویداد ملی فهما در سال 1398 و طرح ملی ایران قوی در سال 1399، در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 با شعار «به توان مردم» به دنبال شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

 

در ابتدای گفتگو محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ضمن برشمردن اهداف برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400  افزود: کیفی سازی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار تولیدی و حمایت از فعالیت ها و تولیدات شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی ،توانمندسازی، بکارگیری و تقدیر از استعدادهای برتر و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف مهم برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 است.  


                                                                          

وی با تاکید بر اینکه با ارائه مشاوره به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی بر بالابردن توان اجرایی این عزیزان در فعالیت های فرهنگی هنری در سطح مساجد و محلات هستیم، افزود: راهکارهای عملی جهت استفاده از منابع و اطلاعات جهت عرضه تولیدات کانونی در اختیار مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرد.


                                                                            
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: با ارتباط مداوم با کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطین فهمای استان و رصد فعالیت های کانون ها و پاسخگویی به مشکلات، ابهامات مدیران کانون ها در ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برطرف شده و مسائل مطروحه تا حصول نتیجه پیگیری می شود.     

                                                                                                                                                                       

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همه توان خود را از اسفندماه 1398و همزمان با شیوع ویروس کرونا به میدان آورده و با حضور در صحنه و تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، ضدعفونی کردن مساجد و محلات، برپایی ایستگاه های سلامت و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و توزیع گوشت قربانی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی، ولایتمداری خود را  به منصه ظهور رسانده اند.             

                                                                                         

مظاهری افزود: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست تمامی فعالیت های کانون را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، منطبق با مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان انجام دهند.

 

وی با اشاره به نبود امکانات و زیرساخت های تجهیزاتی و اینترنتی در روستاها افزود: هشت درصد امتیاز اختصاصی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی در رویداد ملی فهمای 1400 لحاظ خواهد شد.

 


مظاهری ضمن اشاره به فرآیند ارزیابی فعالیت ها و آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 افزود: فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی شده و کانون های برتر براساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه مهلت ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir تا پایان آذر ماه 1400خواهد بود، افزود: پس از داوری ها، نتایج 12 الی 22  بهمن ماه (مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی) اعلام خواهد شد.