شناسایی توانمندی‌های بچه‌های مسجد به همت کانون سالار شهیدان/از طرح صد ثانیه با قرآن تا زنگ علوی
شناسايي توانمندي‌هاي بچه‌هاي مسجد به همت کانون سالار شهيدان/از طرح صد ثانيه با قرآن تا زنگ علوي
مدیر کانون سالار شهیدان در برنامه سیمای خانواده:

شناسایی توانمندی‌های بچه‌های مسجد به همت کانون سالار شهیدان/از طرح صد ثانیه با قرآن تا زنگ علوی

طاهري در برنامه سيماي خانواده، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري سالار شهيدان مسجد امام سجاد(ع) شهر کرد گفت: اجراي طرح‌هايي نظير صد ثانيه با قرآن تا زنگ علوي از جمله اقداماتي است که به همت بچه‌هاي مسجد و اعضاي کانون به ثمر نشسته است.
شناسه خبر : 30944 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، «احسان طاهری» مدیر کانون برتر رواق کتاب در طرح ملی ایران قوی در سال گذشته، روز چهارشنبه 14مهرماه در برنامه سیمای خانواده حضور یافته و چگونگی فعالیت کانون تا کسب رتبه در کشور در طرح ملی ایران قوی را تشریح کرد.


مدیر کانون فرهنگی هنری سالارشهیدان، مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد، گفت: این کانون در سال 1391بنابر نیازهای فرهنگی محله تاسیس و راه اندازی شده و فعالیت های کانون از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی به طور گسترده انجام می شود.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری سالارشهیدان با برگزاری طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم با عنوان «صدثانیه با قرآن» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال وبختیاری و سپس فعالیت طرح را در سطح کشور گسترش داده و جوایزی به برندگان هفتگی مسابقات از سخنان مطرح شده از این تفاسیر اهدا نموده است.


طاهری به اختصاص یک اتاق از مسجد به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا اشاره کرده و افزود: به 30 نفر در این طرح آموزش شغل گوهرتراشی داده شده است.

وی افزود: با کمک خیرین در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون 300 بسته معیشتی و بسته های گوشت متبرک قربانی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توسط اعضای کانون توزیع گردیده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری سالارشهیدان، با اشاره به اجرای طرح زنگ علوی با همکاری بنیاد علوی افزود: در این طرح ضمن شناسایی معلمان جهادی در سطح استان وحضور در مناطق محروم به دانش آموزانی که به علت نداشتن گوشی تلفن همراه و اینترنت از آموزش حضوری محروم مانده بودند، آموزش های حضوری و رایگان ارائه شد.

این گزارش می افزاید: کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد(ع) شهرکرد، در اولین رویداد ملی فهما در سال 1398 جزء کانون های فعال در استقرار نظام جامع فهما بوده و اقدامات شایسته ای در طرح ملی راهکار انجام داده است که در این مورد هم به عنوان یکی از کانون های برتر کشور معرفی و رابط فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شهرکرد در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 شد.


این کانون همچنین در چهار هفته متوالی به عنوان رابط فهمای برتر کشوری از سوی ستاد فهمای کشور معرفی شد، در سال 1399 و در طرح ملی ایران قوی 15855  امتیاز کسب کرده و رتبه اول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شهرکرد را دراختیار داشته است و در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های 12 گانه در شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری برگزار شده و احکام دبیران رواق ها با حضور رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اهدا گردید، کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان، مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد، حائز شرایط دریافت حکم رواق کتاب شد.