لبیک به منویات مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد/ از گسترش همکاری با بسیج تا تحقق مسجد طراز اسلامی
لبيک به منويات مقام معظم رهبري در مورد کانون‌هاي مساجد/ از گسترش همکاري با بسيج تا تحقق مسجد طراز اسلامي
مدیر ستاد کانون های فهمای چهارمحال و بختیاری؛

لبیک به منویات مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد/ از گسترش همکاری با بسیج تا تحقق مسجد طراز اسلامی

مظاهري گسترش سطح همکاري با بسيج مساجد و محلات و کوشش براي رسيدن به مسجد طراز اسلامي در گام دوم انقلاب را تلاشي براي لبيک به فرامين مقام معظم رهبري در 19 مهر 91 دانست
شناسه خبر : 30967 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۹

محمدرضا مظاهری در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 1391  نقطه عطفی در انگیزه بخشی و تشویق بچه های مسجد به فعالیت ثمربخش در مساجد به شمار می رود و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با جدیت به اجرای برنامه ها و فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد اقدام می کنند.


 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری یکی از اقدامات های ستاد کانون های فهمای چهارمحال و بختیاری را در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در 19 مهر1391 را همکاری با بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری دانست.

 

وی گفت: جایگاه بسیج همواره در عرصه های مختلف نظام و حاکمیت درخشان بوده است وارتقا سطح تعامل بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدامی موثر برای پیشبرد فعالیت های مسجد محور است.


 
مظاهری در ادامه با اشاره به لزوم همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با بسیج افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون در خراسان شمالی در این خصوص برای ما راهگشاست که فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج... این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا »


  
وی افزود: برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی در گام دوم انقلاب ضروری است سطح همکاری ها با بسیج مساجد و محلات گسترش یابد و کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره خود را از بدنه بسیج می دانند و در واقع یک روح در ۲ کالبد و دارای اهدافی یکسان هستند.


 
مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، پرهیز از موازی کاری و انسجام در امورات مسجد که همگی بایستی ذیل نظر امام جماعت مسجد برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب اسلامی انجام شود و جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد را از دیگر برنامه های مشترک کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج عنوان کرد.


 
وی ضمن تاکید بر افزایش سطح همکاری های دوجانبه با بسیج اظهار امیدواری کرد، با همکاری متقابل، سطح فعالیت های بچه های مسجد، گسترش یابد.     

 

مظاهری تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد به قفسه کتاب ومیز مطالعه وصندلی وکتاب همزمان با19مهرماه، دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و امام جماعت مسجد و بازدید از کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های عمومی مساجد و معرفی دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان درقالب برپایی نمایشگاه توانمندی های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از اهم فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در 19 مهر خواهد بود.