حصول نتیجه در موضوعات فرهنگی مستلزم توجه به مجموعه‌های فعال در این عرصه است
حصول نتيجه در موضوعات فرهنگي مستلزم توجه به مجموعه‌هاي فعال در اين عرصه است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

حصول نتیجه در موضوعات فرهنگی مستلزم توجه به مجموعه‌های فعال در این عرصه است

بانکي پور در نشست فعالان و اثرگذاران عرصه فرهنگ در استان چهارمحال و بختياري گفت: براي به نتيجه‌رسيدن موضوعات فرهنگي، بايد علاوه بر توجه به فعاليت مجموعه‌هاي فرهنگي به صورت تخصصي، عميق و متمرکز در اين عرصه اقدام شود.
شناسه خبر : 31165 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، نشست فعالان فرهنگی و اثرگذاران عرصه فرهنگ چهارمحال و بختیاری با موضوع «بیان دغدغه های فرهنگی و بررسی خلاء‌های قانونی در عرصه فرهنگ» با حضور «امیر حسین بانکی پور» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز جمعه 23 مهرماه در محل سالن «بلاغ» اداره کل تبلیغات اسلامی استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 بانکی پور در این نشست طی سخنانی با تاکید بر تخصصی شدن فعالیت های فرهنگی بر انجام فعالیت به صورت عمیق و متمرکز در مجموعه های فرهنگی تاکید کرد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه موضوع فعالیت های فرهنگی به نتیجه برسد و فعالیت ها نتیجه بخش باشد، باید تلاش شود، مجموعه های فرهنگی تخصصی شود و فعالیت ها به صورت عمیق و متمرکز انجام شوند.

 

بانکی پور با تصریح بر اینکه فقط یک درصد بودجه کشور به فعالیت های فرهنگی اختصاص پیدا می کند، افزود: این یک درصد بودجه کشور هم شامل حدودا 70 دستگاه می شود که صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: بودجه اختصاص یافته به فعالیت های فرهنگی شامل موضوعاتی همچون خانواده و جمعیت، ازدواج، فرهنگ، هنر، ورزش و جوانان، سینما، مطبوعات، فضای مجازی، حجاب و عفاف و خیلی از موضوعات دیگر می شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس هم تخصصی کردن فعالیت ها در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته و امسال فقط بر روی مسئله خانواده و جمعیت و فضای مجازی کار می شود.


 
وی با تاکید بر اینکه نباید جلوی غرب در مسائل فرهنگی منفعل شده و هم صدا گردیم، افزود: فعالان در جبهه فرهنگی بایستی یک صدا و هماهنگ در مقابل هژمونی غرب بایستند و عمقی فعالیت کنند.

 بانکی پور در پایان افزود: لازمه فعالیت فرهنگی برای اصحاب فرهنگ، خواندن آثار شهید مطهری و آشنایی با اندیشه های امام و مقام معظم رهبری است.

 

این گزارش می افزاید: در ادامه فعالین فرهنگی و مدیران کانون های فرهنگی هنری سالار شهیدان، مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد، کانون فرهنگی هنری شبستان نور، مسجد علی ابن ابیطالب(ع)، کانون های فرهنگی هنری خادم العباس و امام هادی (ع) روستای خوی، امام جماعت مسجد جامع روستای هوره و مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه و مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.