دانایی نخستین ثمره ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه است
دانايي نخستين ثمره ترويج فرهنگ کتاب وکتابخواني در جامعه است
مدیر ستاد کانون‌های فهمای چهارمحال و بختیاری؛

دانایی نخستین ثمره ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه است

مظاهري، با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: دانايي نخستين ثمره آشتي اقشار مختلف با کتاب و فرهنگ مطالعه است.
شناسه خبر : 31992 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

محمدرضا مظاهری در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه دانایی نخستین ثمره ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی است، افزود: اساسا جامعه ما یک جامعه پخته و متمدن است، و یک جامعه بدوی و ابتدایی نیست، فلذا ملت ما می بایست در تمامی سطوح با مقوله کتاب و کتابخوانی انس داشته باشد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی عقبه کتاب و کتابخوانی را مورد مداقه قرار می دهیم، شاهد این هستیم که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، فقط از طریق کتاب توانسته اند، ماندگار شوند و به تعبیری روابط فرهنگی جامعه بشری از پوشش کتاب و کتابخوانی و مبادلات فرهنگی ذیل کتاب شکل گرفته است.

 

وی افزود: یکی از شاه‌راه‌های کلیدی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اجرای ویژه برنامه های مختلف و متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی است. 

 

مظاهری با بیان اینکه در سال ۱۳۷۲ هجری خورشیدی ۲۴  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین گردید، افزود: درسال 1400 و در بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی  با شعار دانایی؛ مانایی برنامه های متنوعی  از 24 تا 30 آبان ماه برگزار خواهد شد. 

 

وی ادامه داد: اولویت برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی می بایست انگیزه بخشی و تشویق بچه های مسجد به فعالیت ثمربخش در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان باشد تا منجر به دانایی بچه های مسجد شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: در همین راستا دوره آموزش و ارتقای سطح کیفی کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد کشور به صورت مجازی در قالب وبینار در بستر اسکای روم با عنوان دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد کشور به منظور ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. 

 

وی افزود: کتابداران شرکت کننده در دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد کشور پس از برگزاری وبینار آموزشی ، با توجه به شرایط بومی و منطقه ای، برنامه های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان شامل قصه گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه های کتابخوانی را طراحی و در کتابخانه های مساجد خود اجرا می کنند. 

                                                                  
مظاهری در پایان افزود: با برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی اميدواریم بتوانيم رفيق خوبي براي «يارمهربان» باشيم .

 

گفتنی است: در استان چهارمحال و بختیاری 167 باب کتابخانه عمومی مخزن دار ذیل کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته و با بیش از 26 هزار عضو و 352000جلد کتاب مشغول فعالیت می باشند.