اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه
اهميت بهره‌برداري از ظرفيت کانون‌هاي مساجد در ترويج فرهنگ مطالعه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه

شريفي، ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته کتاب، نسبت به لزوم بهره گرفتن از ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در راستاي ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در محلات و روستاها تاکيد کرد.
شناسه خبر : 32160 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

ابراهیم شریفی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام برنامه های هفته کتاب بر لزوم بهره گرفتن از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محلات و روستاها بویژه در هفته کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوان توانمند ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ظرفیت های بالقوه فراوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد نهفته است که باید با بالفعل کردن آنها، در راستای احرای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، محلات و روستاهای استان اقدام کرد.

 

وی افزود: در طول هفته کتاب از کتاب نوجوان شهید «علی لندی» رونمایی می شود، هدف از رونمایی این کتاب برداشتن گامی برای الگوسازی از آن شهید برای نوجوانان این مرزوبوم از طریق کتاب است.

شریفی تصریح کرد: همچنین اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس و ادارات، برگزاری نشست کتابخوان و نقد ادبی و معرفی رمان قلب شیشه ای، ۱۰ دقیقه با کتاب ویژه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برپایی میز تازه های نشر در ادارات، برپایی عصر شعر و شب شعر، برپایی نمایشگاه کتاب در مناطق زرد رنگ، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و نویسندگان و مروجان کتاب‌خوانی ، رونمایی کتاب و برپایی میز مطالعه از جمله فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جهموری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از کمترین فرصت ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید استفاده کرد، افزود: با برپایی میز مطالعه در ادارات می توان زمان حضور ارباب رجوع را با مطالعه کتاب های مفید غنی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به اجرای طرح «میز تازه های نشر کتاب» اشاره کرد و گفت: در این طرح به ادارات و سازمان های متقاضی کتب مورد نیاز برای استفاده کردن در این طرح داده می شود تا  میز تازه های نشر کتاب در درب ورودی ادارات راه اندازی شود.

 

وی به اجرای طرح «پیک دانایی» در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در این طرح با استفاده از خودرو حامل کتاب نسبت به تشویق مردم به مطالعه و اهدای کتاب اقدام خواهد شد.