کشف و پرورش خلاقیت‌های ترویج کتابخوانی با برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد
کشف و پرورش خلاقيت‌هاي ترويج کتابخواني با برگزاري جشنواره کتاب بچه‌هاي مسجد
مسئول کتابخانه مهرپویان یانچشمه:

کشف و پرورش خلاقیت‌های ترویج کتابخوانی با برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد

بهارلويي برگزاري جشنواره‌هاي کتاب بچه‌هاي مسجد را به عنوان راهي براي کشف و پرورش خلاقي‌ هاي ترويج کتابخواني دانست.
شناسه خبر : 32321 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۴

«حمزه بهارلویی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره های کتاب و کتابخوانی بچه های مسجد راهی برای کشف و پرورش خلاقیت های ترویج کتابخوانی  است.

 

 مسئول کتابخانه مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) یانچشمه گفت: مسجد محلی عبادی است و در بین مردم از حرمت و قداست خاصی برخوردار است و همه اقشار مردم در مساجد حضور پیدا می کنند، که این یک مزیت برای کتابخانه های مساجد نسبت به سایر کتابخانه ها است که می تواند نقش مهمی در آگاه سازی مردم داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که پیوند میان مسجد و فعالیت های کتابخانه‌ای چه نقشی در آگاهی بخشی جامعه دارد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با نیاز سنجی و شناسایی علایق و گرایش های کودکان، نوجوانان و جوانان در موضوعات گوناگون می توانند کتاب های به روز و متناسب با نیاز و علایق آنها را تهیه کرده و با معرفی چنددقیقه ای کتاب توسط افراد تاثیر گذار مثل ائمه جماعت، خانواده معظم شهدا، افراد سرشناس، در مساجد و در پایان اقامه نمازهای جماعت یا در شبکه های اجتماعی و همچنین برگزاري مسابقات کتابخوانی همراه با اهدای جوايز می توانند موجب ترویج کتاب و کتابخوانی شوند.

 

بهارلویی در پاسخ به این پرسش که جشنواره کتاب بچه های مسجد در تربیت نسل آگاه و مومن انقلابی چه تاثیری دارد، گفت: برگزاری این جشنواره ها باعث کشف و پرورش خلاقیت های ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش کمیت مروجان فرهنگ کتابخوانی می شود که با به کارگیری شیوه های نوین بتوانند قشر جوان را جذب مسجد، کتاب و کتابخوانی کنند.

 


وی در مورد اقدامات ستاد فهمای کانون های فهمای کشور در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: با معرفی کتاب های مفید، انقلابی و تربیتی در طرح شنبه هاي کتاب مساجد، صدای کتاب و... می توان گام موثری را برای تربیت نسل آگاه و مومن انقلابی برداشت.

 

بهارلویی افزود: برپایی کلاس های مجازی عکاسی، سرود و قصه‌ گویی، برگزاری نشست‌ تربیتی نقش‌ خانواده در تربیت کودکان و نوجوانان و تولید محتوای مناسب برای انتشار در فضای مجازی ، شعرخوانی، خاطره‌ گویی، تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان به صورت مجازی از جمله برنامه های اجرایی کتابخانه مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) یانچشمه است.


 
بهارلویی با تاکید بر اینکه کتابخانه مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) یانچشمه در همه مناسبت های مذهبی و ملی فعالیت های گسترده ای را درسطح محله و دهستان انجام می دهد، افزود: اجرای برنامه های تبلیغی بصورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه با بهره¬گیری از توانمندی¬ها و بکارگیری رسانه‌های نوین در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی از موثرترین اقدامات این کتابخانه در طول سال و در مناسبت های مذهبی و ملی است که برگزاری مسابقه عکس نوشته، دلنوشته و نامه به سردار دلها  با موضوع " قهرمان من شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی"  از جمله این برنامه هاست.