مسابقه شعر «روز جهانی خاک» در کانون‌های مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
مسابقه شعر «روز جهاني خاک» در کانون‌هاي مساجد استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود
با همکاری ستاد فهما و جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری؛

مسابقه شعر «روز جهانی خاک» در کانون‌های مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به مناسبت 14 آذر (روز جهاني خاک) مسابقه شعر با همکاري ستاد فهما و جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 32866 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت 14 آذر (5 دسامبر)، مسابقه شعر «روز جهانی خاک» با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

خاک میراث گذشتگان، خاک امانت آیندگان، خاک سالم، زندگی سالم، هر روز، روز جهانی خاک، زندگی سبز با محافظت از خاک، خاک مادر زندگی، حیات و کشاورزی، توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک و تقویت خاک، تقویت امنیت غذایی از موضوعات مسابقه شعر «روز جهانی خاک» است.

 

مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری ۱۸ آذرماه تعیین شده است و شاعران باید آثار خود را از طریق شبکه ‌های اجتماعی به شماره ۰۹۱۵۸۵۹۵۵۱۲ ارسال کنند.

 

شاعران در تمام مقاطع سنی و در کلیه قالب های شعری مجاز به شرکت هستند و می‌تواند حداکثر ۲ اثر به صورت فایل متنی که تاکنون در هیچ کتاب و فراخوانی ارائه نشده باشد ارسال کند و در پایان از پنج اثر برگزیده در همایش روز جهانی خاک تقدیر به عمل خواهد آمد.
 


گفتنی است، همه ساله روز 5 دسامبر، 14آذرماه، روزجهانی خاک است و شعار امسال روز جهانی خاک "تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک» است و امیدواریم با همکاری همه جانبه سازمان های مرتبط با مسائل خاک و ترویج فرهنگ حفظ خاک در جامعه بتوانیم گامی مهم در نگهداشت این سرمایه ارزشمند تجدیدناپذیر برداشته و از سوی دیگر از بروز مخاطرات طبیعی از جمله سیل و رسوب و زمین لغزش جلوگیری کنیم.