مشارکت گسترده اعضای کانون‌های مساجد استان چهار محال و بختیاری در مسابقات قرآنی مدهامّتان
مشارکت گسترده اعضاي کانون‌هاي مساجد استان چهار محال و بختياري در مسابقات قرآني مدهامّتان
با استقبال 477 نفراز بچه های مسجد؛

مشارکت گسترده اعضای کانون‌های مساجد استان چهار محال و بختیاری در مسابقات قرآنی مدهامّتان

مظاهري گفت: 477نفر از اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تاکنون در پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در چهارمحال و بختياري شرکت کرده اند.
شناسه خبر : 33289 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامّتان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) دردو مرحله استانی و کشوری  شرکت می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان در چهارمحال و بختیاری 477 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد  به صورت مجازی شرکت کرده اند و نفر برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد.


وی افزود: از جمله ویژگی های این دوره از مسابقات می توان به اضافه شدن بخش استعداد یابی ویژه کودکان زیر7سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم و مساجد اشاره کرد.


مظاهری ادامه داد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان در دو دوره گذشته(سیزدهم و چهاردهم) رتبه اول تا سوم را کسب نموده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در دو دوره گذشته(98و 99) رتبه اول تاپنجم ملی یا بین المللی را کسب نموده اند نمی توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای تقلیدی صرفااز الگوهای بارگذاری شده در سامانه می باشد، افزود: هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و می بایست، ابتدای اثر نام و نام خانوادگی، استان،نام کانون و تاریخ بارگذاری اثررا ذکر نماید و همه فایل های ارسالی باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد.


وی تاکید کرد: حداکثر زمان اثر3دقیقه و حجم اثر حداکثر30مگابایت باشد وضبط فیلم به صورت افقی، بدون حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی خود شخص باشد و رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.


مظاهری ادامه داد: رده های سنی شرکت در مسابقه که به صورت خودکار توسط سامانه تشخیص داده می شودکه رده سنی زیر7سال:متولدین1394به بعد، رده سنی7تا16سال: متولدین1384تا1393ورده سنی17تا30سال: متولدین1370تا1383خواهد بود.


وی افزود:با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.


مظاهری به جلسات سنتی قرآن کریم اشاره کرد وگفت: در این بخش قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل7نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش جلسات خود را در رواق نور و در بخش جلسات سنتی ثبت نمایندکه امتیاز برگزاری این جلسات در انتخاب قاریان و مرتلان ، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد.


وی افزود: استعدادیابی قرآنی کودکان زیر7سال شرکت کننده در جلسات سنتی قرآن می توانند با ارسال اثراجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت نمایند و استعداد های برتردر ویژه برنامه های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه هایی که به منظور رشد و پرورش ایشان در نظر گرفته شدهاست بهره مند می گردند.


وی  با تصریح بر اینکه رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود، افزود: مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه آثار تا تاریخ 30/9/1400 می باشد و لازم است اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویر کارت ملی(شناسنامه) خود را در پروفایل سامانه بارگذاری نماید.


مظاهری با اشاره به اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  (81 تا 100) خوب ( 66  تا 80 ) متوسط ( 50 تا 65) رتبه بندی می شوند، افزود: از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد.


گفتنی است، پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جز ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی در رده های سنی زیر هفت سال برگزار می شود ,علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات تا پایان آذر ماه فرصت دارند به سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه کرده و در جشنواره شرکت کنند.