مسجدی پویا و فعال است که میزبان حضور نسل جوان باشد
مسجدي پويا و فعال است که ميزبان حضور نسل جوان باشد
امام جمعه فرخشهر در بازدید از کانون شهدا؛

مسجدی پویا و فعال است که میزبان حضور نسل جوان باشد

حجت الاسلام جعفري، امام جمعه فرخشهر گفت: مسجد و کانوني پويا، فعال و اثربخش است که شاهد حضور جوانان و نوجوانان باشد؛ چه اينکه يکي از اهداف تشکيل و راه‌اندازي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بر محور همين مساله استوار است.
شناسه خبر : 34128 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جعفری، امام جمعه فرخشهر در جریان بازدید از کانون فرهنگی هنری شهداء مسجد جامع فرخشهر با تاکید بر اینکه مسجدی پویا، فعال و اثربخش است که شاهد حضور جوانان و نوجوانان باشد، افزود: یکی از اهداف تشکیل و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد هم همین هدف است و بدون شک اگر جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد حضوری اثربخش و کارگشا داشته باشند و خود را شریک در مدیریت و برنامه های کانون های فرهنگی هنری و مساجد بدانند، شاهد کانون هایی  پویا و فعال خواهیم بود.

 

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه حضورکانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی ضرورت دارد، افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید در دستورکار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای نوین است.

 
امام جمعه فرخشهر با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشند، افزود: مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، احیای کارکرد های مساجد و تلاش برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان از مهمترین رسالت های  کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


در ادامه بازدید از کانون شهداءفرخشهر، محمدرضا مظاهری، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری طی سخنانی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت جهادی، انقلابی و مردمی دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش ‌آفرینی می‌کنند.

 
وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های میانی در مردمی کردن فرهنگ و هنر حضوری چشمگیر دارند، افزود: ویژگی مردمی بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آنان را بسیار متفاوت‌تر از سایر نهادهای فرهنگی در کشورکرده است.

 
مظاهری تاکید کرد: فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت ‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود و ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت ‌های کانون ‌های فرهنگی هنری در مساجد شده است.


وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد، در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و فعالیت های آن ها را خنثی کنند.

 

در پایان بازدید حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جعفری، امام جمعه فرخشهر و محمدرضا مظاهری، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از کانون فرهنگی هنری شهداء مسجد جامع فرخشهر، از ربع قرن خدمات فرهنگی محمدرضا شفیعی قهفرخی به عنوان مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدا تقدیر بعمل آمده و حجت الاسلام محمد شاهقلیان به عنوان مدیر مسئول جدید کانون از سوی امام جمعه معرفی گردید.