معرفی کانون‌های برتر در روند داوری سومین رویداد فهما در استان چهار محال و بختیاری
معرفي کانون‌هاي برتر در روند داوري سومين رويداد فهما در استان چهار محال و بختياري

معرفی کانون‌های برتر در روند داوری سومین رویداد فهما در استان چهار محال و بختیاری

نشست کميته انتخاب و داوري مرحله استاني کانون هاي فهماي چهارمحال و بختياري در رواق هاي دوازده گانه در سومين رويداد ملي فهما برگزار شد.
شناسه خبر : 34226 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، نشست کمیته انتخاب و داوری مرحله استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در رواق های دوازده گانه در سومین رویداد فهما، ارموز یکشنبه 19 دی ماه  در محل سالن کنفرانس ستاد برگزار شد.


در ابتدای این نشست «محمدرضا مظاهری» با اشاره به اهداف برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 گفت: کیفی سازی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار تولیدی و حمایت از فعالیت ها و تولیدات شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی، توانمندسازی، بکارگیری و تقدیر از استعدادهای برتر و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف مهم برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 بوده است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون 451 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند، اظهار کرد: همه این کانون‌ها در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 شرکت کرده اند و این ظرفیت مناسبی برای فرهنگ سازی دینی و رسیدن به مسجد طراز اسلامی است

مظاهری گفت: در سومین رویداد فهما به دنبال تحقق شعار «به توان مردم» با شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده ایم.


مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری به افتخارات سال های1398 و 1399 کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور اشاره کرد و افزود: در اولین رویداد ملی فهما هشت شاخص قرآن وعترت، ارتقای فعالیت های هنری، خلاقیت و نوآوری، غنی‌سازی اوقات فراغت، جذب وشبکه سازی، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و رسانه، جهت رقابت بین استان ها در نظر گرفته شده بود که در این بین استان چهارمحال  و بختیاری حائز رتبه برتر  در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» گردید. 


وی افزود: در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 نیز 6 کانون فرهنگی هنری از چهارمحال و بختیاری در رواق های فن آوری، کتاب، نمایش، دانش، قلم و ترنج موفق به کسب رتبه و 3 رابط فهمای هم به عنوان رابطین برتر و شایسته تقدیر ویژه معرفی شده و 9 باب کانون فرهنگی هنری هم موفق به کسب امتیاز بالای 15000 شده اند.
 
مظاهری افزود: در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 با ارتباط مداوم با کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطین فهمای استان و رصد فعالیت های کانون ها و پاسخگویی به مشکلات، ابهامات مدیران کانون ها در ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برطرف شده و مسائل مطروحه تا حصول نتیجه پیگیری شده است.   
                                                                     
وی ضمن اشاره به فرآیند ارزیابی فعالیت ها و آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 افزود: فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی ارزیابی و کانون‌های برتر براساس مجموع امتیاز  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده اند که بر این اساس در هر رواق کانون برتر استان برای مرحله داوری نهایی به ستاد کشوری معرفی خواهد شد.

در ادامه این نشست حمید مشمول، مدیر شبکه سازی و ارتباطات فهما، که به صورت مجازی به عنوان مهمان در روند داوری حضور داشت، طی سخنانی گفت: 35 باب کانون انتخاب شده مرحله استانی تا جمعه 24 دی ماه1400 فرصت دارند تا مستندات خود را در پنج شاخص میدانی مسجدمحوری، جاذبه آفرینی هنری، پیوست رسانه ای، نگاه تشکیلاتی و خودکفایی تهیه کرده و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

گفتنی است استان چهارمحال و بختیاری دارای 451 باب کانون فرهنگی هنری و 167 باب کتابخانه عمومی در مساجد با بیش از 79000 عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد است که همه کانون ها در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 حضوری فعال داشته و فعالیت های خود را بارگذاری کرده اند و کانون های چهارمحال و بختیاری در طرح ملی ایران قوی در سال1399 رتبه های ذیل را کسب کرده اند:


کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) از مسجد امام علی(ع)گندمان، شهرستان بروجن رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق فن آوری

 

  کانون فرهنگی هنری حضرت حجت ابن الحسن(عج) هفشجان از شهرستان شهرکرد، رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق کتاب

 

کانون فرهنگی هنری ضحی از مسجد امام حسن مجتبی (ع)  بروجن رتبه شایسته تقدیر در رواق نمایش


کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان رتبه شایسته تقدیر در رواق دانش


کانون فرهنگی هنری انصارالحسین از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) راستاب از شهرستان فارسان رتبه شایسته تقدیر در رواق قلم


کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان از شهرستان بن رتبه شایسته تقدیر در رواق ترنج