اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در روز قدس
اعلام ويژه‌برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد استان چهارمحال و بختياري در روز قدس

اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در روز قدس

مظاهري گفت: بيش از 15 ويژه‌برنامه به مناسبت روز جهاني قدس به همت کانون‌هاي مساجد چهارمحال و بختياري با همکاري ساير ارکان مسجد استان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 37091 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری در نشست شورای اداری ستاد فهما که به منظور هماهنگی برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی قدس برگزار شد، گفت: در هفتاد و چهارمین سال از اشغال قدس شریف، ویژه برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری  در روز جهانی قدس با هدف افزایش آگاهی عمومی از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و تقویت روحیه دفاع از مردم مظلوم فلسطین و با هدف نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: مسابقه دلنوشته ای به شهدای انتفاضه فلسطین در راستای تقویت جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی، انتشار وصیت نامه شهدای انتفاضه به زبان های فارسی و عربی در قالب عکس نوشته در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هشتک «القدس لنا»، برگزاری عصر شعر مقاومت و انتفاضه در مساجد، مسابقه عکاسی «قدس نزدیک است» از حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در راهپیمایی روز جهانی قدس با تلفن همراه از جمله ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در بزرگداشت  روز جهانی قدس است.

 


وی افزود: به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با با روزجهانی قدس، انتفاضه و قدس، مسابقه نقاشی درکانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی برگزار شده و نقاشی های برگزیده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده و از برگزیدگان تجلیل بعمل خواهد آمد.

 


مظاهری با تاکید بر اینکه رسالت حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالمان دنیا به عنوان یکی از مهم ترین آرمان های جمهوری اسلامی محسوب می شود، افزود: برگزاری طرح «مأذنه های مقاومت» و پخش سرودهای مرتبط با قدس و فلسطین و بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از بلندگوهای مساجد در روز جهانی قدس، برگزاری نشست های تبیینی، بصیرتی و روشنگری در مساجد با هدف افزایش آگاهی عمومی از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی، از دیگر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در بزرگداشت روز جهانی قدس است.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون ها و کتابخانه های مساجد نسبت به معرفی کتاب هایی با مضامین قدس، انتفاضه، فلسطین، مقاومت و شهادت اقدام خواهند کرد.

 


مظاهری ادامه داد: شرکت مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در راهپیمایی روز جهانی قدس، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در مورد قدس، انتفاضه و فلسطین در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای سرودهای میدانی، فضاسازی و تبلیغات محیطی مساجد از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در بزرگداشت روز جهانی قدس است.

 

وی در پایان افزود: برگزاری سلسله مسابقات کتابخوانی با موضوع انتفاضه و قدس با عنوان "خط شکن" در فضای مجازی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه ادبیات پایداری، برگزاری طرح تلاوت نور و اهدای ثواب قرائت قرآن در طرح به شهدای مقاومت و انتفاضه فلسطین، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب با موضوع انتفاضه و قدس در فضای مجازی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در بزرگداشت روز جهانی قدس است که با همکاری سایر ارکان مساجد شامل امام جماعت، هیات امناء مسجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیات مذهبی مسجد و ... برگزار می گردد.