نهادینه کردن گفتمان و فرهنگ کرامت در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
نهادينه کردن گفتمان و فرهنگ کرامت در برنامه‌هاي دهه کرامت لحاظ شود
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد

نهادینه کردن گفتمان و فرهنگ کرامت در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در جلسه شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختياري خواستار نهادينه شدن گفتمان و فرهنگ کرامت در برنامه هاي دهه کرامت شد.
شناسه خبر : 37882 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری در محل دفترحجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با حضور اعضای شورا برگزار گردید.


حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد افزود: نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه لازم دانست و در ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت بایستی شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم به درستی ترویج شود.


وی ادامه داد: باید از فرصت دهه کرامت برای تبیین تمامی ابعاد کرامت‌ و فرهنگ‌سازی‌ در این راستا استفاده شود.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره  به هتک حرمت امام هشتم و تلاش مومنان برای اعلام انزجار از این اقدام و اظهار ارادت به اهل بیت (علیهم السلام)گفت: این عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک ظرفیت بزرگی است که در دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت به خوبی استفاده کرد.

 

در  ابتدای جلسه محسن کاوسی، مسئول شبکه جوانان رضوی چهارمحال و بختیاری ضمن برشمردن برنامه های پیش بینی شده حضور خادمان حرم مطهر رضوی در استان گفت: برای اجرای ۱۳۰ برنامه در شهرستان‌های ۱۰‌گانه استان برنامه ریزی شده است ودر تلاش برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان دراجرای برنامه ها هستیم.

 

 

وی افزود: برنامه استقبال از خادمان حرم مطهر رضوی از ساعت17:00 روز یازدهم خرداد از پلیس راه‌ فرخ شهر-شهرکرد تحت عنوان کاروان «زیرسایه خورشید» با تشریفات نظامی، گروه موزیک، پرواز پاراگلایدر با پرچم های مزین به نام امام رضا (علیه السلام) و پرچم های جمهوری اسلامی، حرکت سوارکاران با پرچم، حرکت کامیون ها، دوچرخه سواران و اسکیت بازان، حرکت ناوگان تاکسیرانی و کاروان خودرویی مردمی همراه خواهد بود. 


کاوسی ادامه داد: پرچم منقش‌ به نام امام رضا (ع) در بام ایران در تپه نورالشهدای شهرکرد در 8 صبح روز 12خردادماه1401 به اهتزار در خواهد آمد و خادمان حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در13خردادماه در آستانه مقدسه‌ امام زادگان حلیمه خاتون و حکیمه خاتون شهرکرد حضور خواهند داشت.


.
پیام احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: با ایجاد دفتر آستان‌ قدس‌رضوی در استان، الطاف و کرامات‌ این امام همام‌ در تمامی طول سال شامل حال مردم چهارمحال‌ و بختیاری می‌شود اما حضور خدام در دهه کرامت، فرصتی است که باید برای بهره‌بردن از آن تلاش بیشتری انجام شود.


احمدی افزود: لازم است علاوه بر جریان‌سازی‌ رسانه‌ای‌ در پوشش این برنامه‌ها، ضعف مستندسازی‌ در این حوزه نیز جبران شود.

 

حجت الاسلام محمدابراهیم حجت‌ پناه‌ ، مسئول دبیرخانه  کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال‌ و بختیاری طی سخنانی در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: در حال حاضر ۶۰ کانون عمومی خدمت رضوی با جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر در استان مشغول فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام حجت‌پناه‌ ادامه داد: تعداد کانون‌های تخصصی رضوی از ۲۰ به ۲۰۰ کانون در استان افزایش یافته است و تعداد خادمیاران‌ چهارمحال‌ و بختیاری به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان از عشق و علاقه مردم به امام رئوف است.


.
مسئول دبیرخانه  کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال‌ و بختیاری در پایان با اشاره به اتفاقات جدید در عرصه هنر و هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) افزود: ای کاش این هنری که در جنود کفر استفاده می‌شود به برکت حضرت به آغوش اسلام برگردد و هنری که امروز خرج اهانت به ساحت خورشیدگونه حضرت شد در مسیر ترویج فرهنگ رضوی هزینه شود.

 

خاطرنشان می گردد، فاصله زمانی اول تا یازدهم ذی‏القعده در تقویم هجری قمری، همزمان با ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ا‏بن ‏موسی ‏الرضا (علیه السلام)، حضرت فاطمه ‏معصومه (سلام‏ الله‏ علیها)، بزرگداشت مقام حضرت احمد ابن‏ موسی، شاهچراغ (علیه ‏السلام) به عنوان دهه ‏کرامت نامگذاری شده است .