برگزاری طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی» در استان چهارمحال و بختیاری
برگزاري طرح ملي غني‌سازي اوقات فراغت بچه‌هاي مسجد با شعار «مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي» در استان چهارمحال و بختياري

برگزاری طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی» در استان چهارمحال و بختیاری

مظاهري از برگزاري طرح ملي غني سازي اوقات فراغت بچه هاي مسجد، با شعار "مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي" در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري خبر داد.
شناسه خبر : 38411 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری گفت: به منظور جذب كودكان و نوجوانان به مساجد، ترويج معارف اسلامي، مهارت آموزي و نشاط بخشي و با رويکرد شبکه سازي و جريان سازي، استفاده از ظرفيت هاي مردمي و فعالان اجتماعي محله محور و با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امناء مسجد و سایر تشکل ها و دستگاه های فعال در مسجد و با هدف تقویت بنیه ایمان، همدلی ، کار وایثار در محیط مسجد، خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خود جوش و داوطلبانه مردمی در تابستان 1401، طرح ملي غني سازي اوقات فراغت بچه هاي مسجد، با شعار "مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي" در کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اهميت نقش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان افزود:  طرح ملي غني سازي اوقات فراغت از ابتداي تيرماه تا پايان شهريور ماه در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار مي شود.

 

  وی با اشاره به اینکه طرح غني سازي اوقات فراغت تابستانه در قالب رواق هاي 12 گانه در سامانه بچه هاي مسجد انجام مي شود، افزود: امكان ثبت و درخواست شركت در كلاس های طرح غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان از طريق سامانه بچه هاي مسجد، ذيل رواق دانش امكان پذير بوده و تا پايان تيرماه  ادامه خواهد داشت.


  
مظاهری ادامه داد: همااهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد با مدارس و مراكز علمي پيرامون كانون به منظور هم افزايي هر چه بيشتر توصيه مي شود و به منظور انسجام و اثر بخشي بیشتر طرح، اجراي مشترك طرح توسط شبكه رابطين توصيه مي شود.

 

 مظاهری تاکید کرد: شركت كنندگان در طرح ملي غنی سازی  اوقات فراغت به صورت متمركز تحت پوشش بيمه مي باشند و حمايت از کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس گزارش اقدامات كيفي عملكرد آن ها در سامانه بچه های مسجد انجام مي شود.


خاطرنشان می گردد، تاکنون 452 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان چهارمحال و بختیاری تاسیس گردیده که سهم مساجد روستاها و عشایر از کانون ها79 درصد و 259 باب و سهم مساجد شهری 21 درصد و 193 باب کانون فرهنگی هنری می باشد.