مسابقه نقاشی غدیر به همت بچه‌های مسجدالرضا (ع) برگزار می‌شود
مسابقه نقاشي غدير به همت بچه‌هاي مسجدالرضا (ع) برگزار مي‌شود

مسابقه نقاشی غدیر به همت بچه‌های مسجدالرضا (ع) برگزار می‌شود

زماني گفت: به مناسبت عيدغديرخم به همت بچه هاي مسجد الرضا(عليه السلام)، مسابقه نقاشي غدير در آموزشگاه ماه نو گندمان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 39242 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

«عذرا زمانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: کانون فرهنگی هنری آفرینش در دهه امامت و ولایت برنامه های متنوعی را با همکاری سایر دستگاه ها و فعالان فرهنگی شهر گندمان تدارک می بیند.


 
مدیرکانون فرهنگی هنری آفرینش، مسجد الرضا(ع) گندمان شهرستان بروجن افزود: یکی از برنامه های اجرایی این کانون در دهه امامت و ولایت برگزاری مسابقه نقاشی غدیر با همکاری  آموزشگاه ماه نو است که در تکنیک های آب رنگ، پاستیل، قلم، مداد رنگی و رنگ وروغن برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در تاریخ 25 تیرماه 1401 در محل آموزشگاه ماه نو برگزار خواهد شد، ادامه داد: به برگزیدگان مسابقه، جوایز نفیسی اهدا می گردد.


  
زمانی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از حافظان و قاریان برتر ملی و استانی، برگزاری مسابقات قرآن، مسابقه پخت غذاهای محلی به سبک زندگی اسلامی ویژه دهه فجر، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدا در هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضای شرکت کننده در کلاس های طرح اوقات فراغت بچه های مسجد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه ثامن الائمه(ع) در مسجد و اعطای تسهیلات به افراد نیازمند  از دیگر فعالیت‌های شاخص این کانون است. 


 
وی با اشاره به دیگر فعالیت های شاخص کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) گندمان گفت: همکاری مستمر با شورای فرهنگی مسجد، پایگاه بسیج برادران و شرکت دادن جوانان و نوجوانان در مسئولیت ها با هدف جذب اعضاء از دیگر رویکردهای این کانون فرهنگی هنری در انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مسجدالرضا(ع) گندمان است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آفرینش، مسجد الرضا(ع) گندمان ادامه داد: اجرای طرح «شرحی بر دعای افتتاح» در فضای مجازی و سنت «نذر مهدوی»،برگزاری برنامه «روزه اولی ها» در ماه مبارک رمضان برای دختران کلاس سوم ابتدایی با حضور حافظان و قاریان کودک و نوجوان و اجرای برنامه‌هایی مانند مداحی‌، مولودی‌خوانی توسط خود روزه‌اولی‌ها و با افطاری ساده و اهدای جوایز، برگزاری کلاس های درسی و تقویتی برای سنین مختلف، پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان با دعوت از مشاورین و روحانیون در بحث اصول اعتقادی،توحیدی و ... برگزاری کلاس های احکام، تربیت فرزند، همسرداری، سبک زندگی از دیگر برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری آفرینش است.


 
وی افزود: از دیگر طرح ها و برنامه های موفق این کانون اجرای طرح پیوند«جوانان و نوجوانان» با مساجد و اجرای برنامه های مشترک با مدارس در جهت تقویت روحیه مذهبی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح «نذر کتاب» و جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد، برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی در هفته کتاب، برگزاری ایستگاه نقاشی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی بخشی از فعالیت های این کانون در این حوزه محسوب می شود.
 


خاطرنشان می گردد، کانون فرهنگی هنری آفرینش در سال 1389 با کدشناسایی 1489020601در مسجد الرضا(ع) گندمان تاسیس گردیده و دارای 3290 نفر عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد بوده و در اولین رویدادملی فهما در سال 1398 رتبه شایسته تقدیر راکسب نموده و در سال 1399 در طرح ملی«ایران قوی»، 15492 امتیاز  را کسب کرده و گروه سرود این کانون در جشنواره «سردار آسمانی » در استان کرمان نیز حائز رتبه دوم کشوری  و در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 موفق به کسب 17611 امتیاز در سامانه بچه های مسجد شده است.