اطعام بیش از هشت‌هزار نفر به مناسبت عید غدیر در استان چهارمحال و بختیاری
اطعام بيش از هشت‌هزار نفر به مناسبت عيد غدير در استان چهارمحال و بختياري
با مساعدت موسسه حضرت خدیجه (س) صورت پذیرفت؛

اطعام بیش از هشت‌هزار نفر به مناسبت عید غدیر در استان چهارمحال و بختیاری

مظاهري از اجراي طرح اطعام غدير و طبخ و توزيع غذا و ميهمان شدن بيش از 8000 نفر بر سفره غدير در چهارمحال و بختياري به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خبر داد.
شناسه خبر : 39377 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری گفت: با مساعدت موسسه حضرت خدیجه (س) درعید سعیدغدیرخم و با همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد با طبخ و توزیع غذا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، بیش از هشت هزار نفر بر سفره غدیر در چهارمحال و بختیاری میهمان شدند.
 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: در طرح اطعام غدیر خیرین برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال  برای اجرای این طرح کمک کرده اند.  

 

وی با اشاره به اینکه طرح اطعام غدیر در 22 نقطه از روستاها و مناطق عشایرنشین بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اجرا شد، ادامه داد: در اجرای این طرح با همراهی آقای عبداللهی، نماینده موسسه حضرت خدیجه (س)، شهباز اکبری، فرماندار شهرستان کوهرنگ، حجت الاسلام والمسلمین جمال پور، روحانی مسقر در روستای دزک سفلی بازفت، روح الله غیبی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ اجرا گردید.

 

مظاهری ادامه داد: جشن عید سعید غدیرخم در مسجد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) روستای دزک سفلی با سخنرانی و اجرای برنامه توسط حجت الاسلام و المسلمین جمال پور و حضور مردم و مسئولان شهرستانی برگزار گردیده و پس از اقامه نماز ظهر و عصر سفره اطعام غدیر نیز گسترده شد و در ادامه بسته های غذای آماده شده بین مردم روستاها و عشایر بخش بازفت توزیع شد.


 
وی افزود: همچنین در آستانه عید غدیر خم و در سیزدهمین مرحله از تهیه و توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی بین عزتمندان چهارمحال و بختیاری 1200 بسته گوشت متبرک قربانی در 28 نقطه استان در شهرها و روستاهای شهرستان های لردگان، خانمیرزا، بروجن و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری بین عزتمندان که از قبل بانک اطلاعاتی آن ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد تهیه وتکمیل گردیده و در سامانه موسسه حضرت خدیجه(س) ثبت گردیده است، توزیع شد.

 

گفتنی است ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تاکنون با همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) قم تاکنون در 13 مرحله اقدام به توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی و در 4 مرحله اجرای طرح ذبح قربانی و توزیع بین عزتمندان و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال با مجموع وزنی 25000 کیلوگرم نموده است.