نشست رابطین فهمای چهارمحال و بختیاری در چهارمین رویداد ملی فهما در سال 1401 برگزار شد
نشست رابطين فهماي چهارمحال و بختياري در چهارمين رويداد ملي فهما در سال 1401 برگزار شد

نشست رابطین فهمای چهارمحال و بختیاری در چهارمین رویداد ملی فهما در سال 1401 برگزار شد

نشست وبيناري رابطين فهماي چهارمحال و بختياري به منظور تبيين رويکردهاي چهارمين رويداد ملي فهما در سال 1401 برگزار شد
شناسه خبر : 39430 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، نشست وبیناری رابطین فهمای 1401 کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به منظور تبیین رویکردهای چهارمین رویداد ملی فهما با حضور، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری، کارشناسان ستادی و رابطین  فهما در شهرستان های 10گانه استان برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از برگزاری نشست رابطین فهما، هم اندیشی و هم افزایی بیشتر و تبیین رویکردهای فهما در برگزاری فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، کیفی سازی برنامه ها، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار و حمایت از فعالیت ها و تولیدات شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی ،توانمندسازی، بکارگیری استعدادهای برتر و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در چهارمین رویداد ملی فهما در سال 1401 است.

 

وی به افتخارات سال های1398 و 1399 کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور اشاره کرد و افزود: در اولین رویداد ملی فهما هشت شاخص قرآن وعترت، ارتقای فعالیت های هنری، خلاقیت و نوآوری، غنی‌سازی اوقات فراغت، جذب وشبکه سازی، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و رسانه، جهت رقابت بین استان ها در نظر گرفته شده بود که در این بین استان چهارمحال  و بختیاری حائز رتبه برتر  در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» گردید.

 

مظاهری ادامه داد: در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 هم 6 کانون فرهنگی هنری از چهارمحال و بختیاری در رواق های فن آوری، کتاب، نمایش، دانش، قلم و ترنج موفق به کسب رتبه و 3 رابط فهمای هم به عنوان رابطین برتر و شایسته تقدیر ویژه معرفی شده و 9 باب کانون فرهنگی هنری هم موفق به کسب امتیاز بالای 15000 شده اند.

 

وی افزود: در سومین رویداد ملی فهمای 1400، افتخارآفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه یافته و 9 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان حائز رتبه های برتر، شایسته تقدیر ویژه و شایسته تقدیر در رواق های 12گانه شدند و 5 رابط فهمای استان در شبکه رابطین فهما موفق به کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر ویژه شده و 17 باب کانون هم امتیاز بالای 15000 کسب کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در چهارمین رویداد ملی فهما در سال 1401 با توجه به تغییر رویکرد فهما مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان می بایست نسبت به تعیین یک تا سه رواق برای ثبت فعالیت های کانون برای شرکت در رویداد تا تاریخ 14 مردادماه 1401 اقدام نمایند.

 

حمید مشمول، مدیراداره شبکه سازی و ارتباطات فهمای کشور در ادامه نشست با اشاره به تعامل رابطین با کانون های زیرمجموعه افزود: رابطین فهما می توانند برای تعامل بیشتر و بهتر با کانون های فرهنگی هنری مساجد زیرمجموعه خود از طریق ارسال پیامک سامانه بچه های مسجد اقدام کنند.

 

وی افزود: رابطین فهما نسبت به تکمیل پرسش نامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد اهتمام لازم را داشته باشند و در دوره های آموزشی ویژه رابطین تا 30 تیرماه 1401 شرکت کنند.

 

در پایان رابطین فهمای استان، پرسش ها و دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون رویداد فهما بیان داشتند.

 

خاطرنشان می گردد: استان چهارمحال و بختیاری دارای 452 باب کانون فرهنگی هنری و 23 کانون رابط فهما و 167 باب کتابخانه عمومی در مساجد است که با بیش از 79000 عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد در حال فعالیت می باشند.