اعضای کانون انصار المهدی (عج) فارسان در کنگره عظیم اربعین نمایش‌های آیینی اجرا می‌کنند
اعضاي کانون انصار المهدي (عج) فارسان در کنگره عظيم اربعين نمايش‌هاي آييني اجرا مي‌کنند

اعضای کانون انصار المهدی (عج) فارسان در کنگره عظیم اربعین نمایش‌های آیینی اجرا می‌کنند

جعفري گفت: گروه نمايش کانون فرهنگي هنري انصارالمهدي (عج) در راهپيمايي اربعين حسيني به اجراي نمايش‌هاي آييني با موضوع سيدالشهدا (ع) مي‌پردازد.
شناسه خبر : 40538 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۹

«فاطمه جعفری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان چهار محال و بختیاری، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) شهرستان فارسان در  راهپیمایی اربعین حسینی گفت: گروه نمایش این کانون در مسیرهای نجف، کربلای معلی و سپس در کاظمین؛ به اجرای نمایش های آیینی می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهرستان فارسان افزود: اجراهای گروه نمایش کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) در کشور عراق از 17 شهریور آغاز شده  و تا 26 شهریورماه مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد. 

وی گفت: در اجراهای گروه نمایش کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) گوجان از شهرستان فارسان، «ابراهیم نوروزی» به عنوان مداح، «عماد صدری‌نژاد» به عنوان مجری، «فاطمه حیدری»، «صدیقه مهدوی»، «زهرا حیدری» و «مجید خدادادی» به ایفای نقش بازیگری خواهند پرداخت.

کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) در سال 1388 در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان تاسیس شده و دارای 684 نفر عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد است. این کانون در سال 1388 در اولین رویداد ملی فهما رتبه شایسته تقدیر، در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 رتبه شایسته تقدیر در رواق دانش و با حضور موثر در رویداد موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در شبکه رابطین فهما شد.

گفتنی است این کانون همچنین در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400موفق به کسب 19 هزار و 995 امتیاز از سقف 20هزار امتیاز و کسب رتبه برتر در رواق نمایش شده است و فعالیت های متنوعی در طول سال برگزار می کند که از جمله آنها می توان به شناسایی و پرورش هنرمندان کانونی با برگزاری کلاس های آموزش های مقدماتی تئاتر، استعدادیابی کودکان و نوجوانان شهر با برگزاری دوره های مختلف با مشارکت حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و ... اشاره کرد.