تجلیل از مادر شهید «حسین آقاخانی» توسط اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای روستای امام قیس
تجليل از مادر شهيد «حسين آقاخاني» توسط اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي امام قيس
در قالب طرح ملی سه شنیه های تکریم و به مناسبت هفته دفاع مقدس

تجلیل از مادر شهید «حسین آقاخانی» توسط اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای روستای امام قیس

اسماعيلي از تجليل خانواده شهيد حسين آقاخاني امام قيسي توسط اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي امام قيس در قالب طرح ملي سه شنبه هاي تکريم در هفته دفاع مقدس خبر داد.
شناسه خبر : 41069 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، زهره اسماعیلی گفت: بچه های مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای امام قیس در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در هفته دفاع مقدس از مادر شهید حسین آقاخانی امام قیسی تجلیل کردند.   

                         
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای امام قیس از شهرستان بروجن افزود: : استفاده از ظرفیت عظیم مردمی بچه های مسجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی از فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، دینی و علمی و افراد موفق در اجرای برنامه های فرهنگی هنری در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم، یکی از موثرترین برنامه های ترویجی در این حوزه محسوب می شود. 

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری شهای امام قیس  ضمن برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی و همایش های مناسبتی ملی و مذهبی و تقدیر از فعالان فرهنگی، ویژه برنامه های تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طرح ملی سه شنبه های تکریم و معرفی کتاب های متنوع در مناسبت های مختلف در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ، برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، تهیه وتوزیع بسته های معیشتی؛ ضدعفونی وگندزدایی مسجد و معابر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست های تبیینی در دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی ویژه اعضای کانون در مناسبت های مختلف، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی(شامل ماسک، دستکش، شوینده ها و مایع ضدعفونی کننده) و توزیع بسته های گوشت  متبرک قربانی ارسالی از موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

 

اسماعیلی با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهای امام قیس ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزش مشاغل خانگي و دوره‌هاي آموزشي خياطي، صنايع دستي،گل محمدي،گياهان دارويي،پرورش طيور،دامپروري،گلخانه و صنايع تبديلي در روستاي امام قيس جهت اشتغال زايي بانوان وعموم مردم روستا، تشکيل و ايجاد صندوق‌هاي خرد مالي مربوط به صندوق کارآفريني اميد با مديريت منظومه روستايي،باهمکاري پايگاه بسيج وکانون شهدا در روستاي امام قيس که دراين صندوق ۱۵۰نفر از عموم مردم ثبت نام کرده و جهت کسب وکار مشاغل خانگي کارخود را آغاز کردند، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی ویژه بچه های مسجد، تمرين واجراي نمايش «شهداي غواص» توسط نوجوان مسجد، رگزاری مسابقه هایکو کتاب،برگزاری نمايشگاه اقتصاد مقاومتي، برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب و برگزاري نمايشگاه عکس و پوستر در هفته حجاب و عفاف گوشه ای دیگر از فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهدا است.

 

گفتنی است: شهید حسین آقاخانی فرزند الله قلی بیستم خرداد 1346در روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد . دانش آموز دوم راهنمایی بود که از طرف بسیج در جبهه حضور یافت . هشتم اسفند 1362 با سمت بیسیم چی در جزیره مجنون به شهادت رسید . او وصیتنامه خود را اینگونه شروع می کند :
  با درود و سلام به پیشگاه ولی عصر امام زمان (عج) و نایب برحقش خمینی بت شکن و با درود و سلام به شهیدان و معلولین و مجروحین و اسرا
به نام الله وصیت نامه را شروع می کنم
سلام پدرم : درود بر تو که چونان ابراهیم فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی
مادرم : سلام بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه ات پیروز شدی و فرزندت را روانه میدان نبرد کفار و مسلمین کردی .
و گفتی که تو را در راه خدا هدیه انقلاب اسلامی می کنم و من به وجود تو افتخار می کنم که مادری از سلاله فاطمه زهرا (س) هستی .
خواهرم : تو نیز زینب زمان باش و از هر آنچه هوس کردی بپرهیز و در راه خدا مبارزه کن .
برادرم : راه خدا برترین و بهترین راه هاست پوینده و کوبنده در این راه باش.
پدر جان از شما می خواهم که قدر این نائب مهدی را بدانید که اطاعت از او واجب شرعی است
پیامی که برای مادر عزیزم دارم این است مادر جان در عزای من شیون مکن لباس سیاه و گریه نکن که دشمن از شما سوء استفاده کند و اسلام را بکوبد .
پیام به برادرم این است که نگذارد دشمنان اسلام خون شهیدان را پایمال کنند و نگذار اسلحه من بر روی زمین بیفتد .
پیام من به پسر عمو و دوستانم این است که در عزای من هیچ ناراحت نباشید که دشمنان سوء استفاده کنند و ما را سخت بکوبند و تا آنجا که توان دارید در راه اسلام بجنگید
مهدی بیا مهدی بیا نوبت به ما رسیده
این غنچه های پرپر از کربلا رسیده