کارکنان ستاد فهمای چهار محال و بختیاری با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار کردند
کارکنان ستاد فهماي چهار محال و بختياري با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان ديدار کردند
به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های مساجد؛

کارکنان ستاد فهمای چهار محال و بختیاری با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار کردند

مدير و کارکنان ستاد فهماي چهارمحال و بختياري به مناسبت 19 مهرماه سالروز بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در مورد کانون‌هاي مساجد با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان ديدار کردند.
شناسه خبر : 41371 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه کارکنان ستاد به مناسبت 19 مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری (مدظظله العالی) در مورد کانون های مساجد، با «پیام احمدی» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری دیدار کردند.  


 
در ابتدای این دیدار محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن ارائه گزارش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد از شش ماهه اول سال 1401 افزود: از ابتدای طرح توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی بین عزتمندان تاکنون 15 مرحله و در سال 1401 در سه مرحله بسته های گوشت متبرک قربانی بین عزتمندان استان توزیع شده و در روز عید غدیرخم تعداد 8000 پرس غذا بین مردم بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه سمت خدا توزیع شده است.

 

وی به مسئولیت دبیری اجرای ویژه برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرده و افزود: در سال 1401 ویژه برنامه های متنوعی با گستره بالاتر و بیشتر از سال های قبل در استان انجام شد که استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های فعال در اجرای ویژه برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت در کشور بوده است.

 

مظاهری با اشاره به کشب رتبه های برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رشته سرود توسط کانون فرهنگی هنری نسیم صبا از مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لردگان و در رشته نمایش توسط کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان در کشور ادامه داد: در شش ماهه دوم سال نیز با اجرای ویژه برنامه های آموزشی با محوریت این کانون ها به سمت تحقق طرح های «هر کانون، یک گروه سرود» و «هرکانون، یک گروه نمایش» خواهیم رفت.

 

پیام احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه این دیدار گفت: برای تقویت انعکاس فعالیت های بچه های مسجد باید خبرنگارانی برای این مهم در مساجد آموزش ببینند که با اجرای طرح آموزشی «هرمسجد، یک خبرنگار» این امر محقق می شود.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیت های هنری انجام شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: آموزش هنر در مناطق محروم در استان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود که اجرای آن از طرف ستاد فهمای کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع عادلانه آموزش ها در کشور ابلاغ شده است.

 

احمدی ادامه داد: در شرایط کنونی نیازمند تحول هستیم و منشاء تحول و تاثیر در فعالیت های فرهنگی، هنری در شهرها و روستاها، کانون های  فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید به جایگاه اصلی خود برگردند، افزود: در انجام فعالیت های فرهنگی باید به سمت انسجام فعالیت ها در مساجد با محوریت نماینده ولی فقیه باشیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در فعالیت های کتابخانه های مساجد شایسته است، زمینه مناسب برای انجام سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری، امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری فراهم شود.