بیانات رهبر معظم انقلاب در 19 مهر از اسناد بالادستی و چراغ راه کانون های مساجد و پایگاه های بسیج است
بيانات رهبر معظم انقلاب در 19 مهر از اسناد بالادستي و چراغ راه کانون هاي مساجد و پايگاه هاي بسيج است
در دیدار مدیر ستاد فهما با مسئول بسیج مساجد و محلات تاکید شد:

بیانات رهبر معظم انقلاب در 19 مهر از اسناد بالادستی و چراغ راه کانون های مساجد و پایگاه های بسیج است

مدير ستاد فهماي چهارمحال و بختياري و مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بني هاشم (عليه السلام) در ديدار به مناسبت 19 مهر تاکيدکردند که فرمايش رهبر معظم انقلاب در 19 مهر از اسناد بالادستي و چراغ راه کانون هاي مساجد و پايگاه هاي بسيج است.
شناسه خبر : 41391 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت 19 مهر، سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد و همکاری با بسیج، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری با مسلم طاهری، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) دیدار کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ابتدای این دیدار به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علما و روحانیون در خراسان شمالی در 19 مهر1391 اشاره کرد و افزود: فرمایشات معظم له در این خصوص برای ما راهگشاست که فرمودند: «من سفارش کنم که کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج... این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا...»

 

وی افزود: جایگاه بسیج همواره در عرصه های مختلف نظام و حاکمیت درخشان بوده است وارتقا سطح تعامل بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدامی موثر برای پیشبرد فعالیت های مسجد محور است و کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره به دنبال تعامل بیش تر و بهتر با پایگاه های مقاومت بسیج برای اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد هستند.

 

مظاهری ادامه داد: مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های متقابل و انجام فعالیت های فرهنگی هنری ذیل نظر امام جماعت مسجد برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب اسلامی را در عمل با جدیت پیگیری می کنیم.

 

 وی تاکید کرد: از تمامی امکانات موجود کانون های فرهنگی هنری مساجد برای همکاری با پایگاه های مقاومت بسیج برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه دیدار خواستار برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی مشترک برای فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و این اقدام را برنامه ای مهم و موثر در زمینه همکاری های مشترک دانست. 

 

در ادامه مسلم طاهری، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) به گسترش سطح تعاملات پایگاه های مقاومت بسیج با کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد، این امر با امضای میثاق نامه همکاری بیش از پیش گشترش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: از کمک ها، ظرفیت ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق اجرای طرح محله اسلامی که در پایگاه های مقاومت بسیج در حال انجام است، استقبال می کنیم.

 

طاهری به برگزاری نمایشگاه مشترک پایگاه های مقاومت بسیج با کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرده و افزود: این برای اولین بار در کشور است که نمایشگاهی در این سطح با همکاری متقابل برگزار شده است.

 

وی در پایان دیدار ضمن موافقت با اجرای طرح های مشترک کارآفرینی با کانون های فرهنگی هنری مساجد بر افزایش سطح همکاری های دوجانبه و همکاری های متقابل برای ارتقا و گسترش سطح فعالیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد، تاکید کرد.     

 

درپایان دیدار از فعالیت های مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) در برپایی نمایشگاه مشترک پایگاه های مقاومت بسیج اسوه به همراه غرفه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری و همکاری های مداوم در طول سال در برنامه های مسجد محور استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.