«همراهی مادرانه با یار مهربان» طرحی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کانون حضرت حجت بن الحسن (عج) چهار محال و بختیاری
«همراهي مادرانه با يار مهربان» طرحي براي ترويج فرهنگ مطالعه در کانون حضرت حجت بن الحسن (عج) چهار محال و بختياري

«همراهی مادرانه با یار مهربان» طرحی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کانون حضرت حجت بن الحسن (عج) چهار محال و بختیاری

کيواني از برگزاري طرح «همراهي مادرانه با يار مهربان» در کانون فرهنگي هنري حضرت حجت بن الحسن (عج) هفشجان از استان چهار محال و بختياري در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه خبر داد.
شناسه خبر : 42961 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسان‌ه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، «بهمن کیوانی هفشجانی» با اشاره به برگزاری طرح «همراهی مادرانه با یارمهربان» درکانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (عج) هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (عج)، مسجد قدس هفشجان افزود: در طرح «همراهی مادرانه با یارمهربان» درکتابخانه دین و دانش، کودکان و نوجوان عضو کتابخانه همراه با مادران خود ضمن حضور در سالن مطالعه کتاب در کتابخانه دین و دانش به خوانش کتاب می پردازند.

وی افزود: همچنین در طرح «همراهی مادرانه با یار مهربان» کتاب های مفید و ارزشمند ویژه رده های سنی کودک و نوجوان در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد معرفی می شود.

 

 کیوانی هفشجانی اجرای طرح اقدام ماندگار برای دریافت کتب اهدای مردم برای غنی سازی مخزن کتابخانه، شرکت گسترده اعضای کتابخانه عمومی دین و دانش هفشجان در مسابقات مختلف کتابخوانی، اهدای جوایز به اعضای فعال کتابخانه و تشویق اعضا به مطالعه کتاب، حضور گسترده اعضا به منظور استفاده کردن از سالن مطالعه و کتاب های کتابخانه، معرفی کتاب در  طرح شنبه های کتاب مساجد در سامانه بچه های مسجد و اجرای پویش اهدای کتاب به کتابخانه، برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، تهیه وتوزیع بسته های معیشتی، برگزاری کلاسهای اوقات فراغت متنوع، برگزاری ایستگاه نقاشی، برگزاری کلاسهای درسی و تقویتی برای سنین مختلف را از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت ابن الحسن (ع) هفشجان در طول سال برشمرد. 


        

وی با بیان اینکه فضایی آرام با متراژ 240 متر مربع جهت استفاده اعضا از سالن مطالعه در کتابخانه دین و دانش هفشجان در نظر گرفته شده است، افزود: کتابخانه دین و دانش هفشجان هرهفته میزبان دانش آموزان دبستانی، پیش دبستانی ها و مهدهای کودک برای بازدید و استفاده از محیط کتابخانه است و این فعالیت کمک شایانی به آشنایی کودکان با یارمهربان می کند.   

                                                                      


کیوانی هفشجانی در پایان افزود: کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (ع) هفشجان در اولین رویداد ملی فهما در سال1398 موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شده و در سال 1399 در طرح ملی ایران قوی، ضمن کسب 15292 امتیاز در سامانه بچه های مسجد در رواق کتاب رتبه شایسته تقدیر ویژه را کسب نموده در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 موفق به کسب 16511 امتیاز در سامانه بچه های مسجد شده است.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (ع)  در سال 1382 در مسجد قدس دوازده امام (علیهم السلام) هفشجان تاسیس و 904 عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد دارد و کتابخانه دین و دانش هم در سال 1382 در مسجد قدس دوازده امام (ع) هفشجان زیر مجموعه کانون تاسیس گردیده و با 9400جلد کتاب و 792 عضو در حال فعالیت می باشد.