جذب و تربیت دانش‌آموزان در مساجد با امضای تفاهم‌نامه مشترک ستاد کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش چهارمحال‌ و بختیاری
جذب و تربيت دانش‌آموزان در مساجد با امضاي تفاهم‌نامه مشترک ستاد کانون‌هاي مساجد و آموزش و پرورش چهارمحال‌ و بختياري

جذب و تربیت دانش‌آموزان در مساجد با امضای تفاهم‌نامه مشترک ستاد کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش چهارمحال‌ و بختیاری

با انعقاد تفاهم نامه مشترک ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري جذب و تربيت دانش آموزان در مساجد گسترش مي يابد
شناسه خبر : 43136 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجدو اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در محل این اداره کل برگزار شد.

در این نشست «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و «افشین امیریان» مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

 

افشین امیریان در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حسن تعامل با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت های اثرگذار کانون ها در مساجد و تربیت دانش آموزان عنوان کرد: در قالب این تفاهم نامه و با استفاده از ظرفیت های در اختیار آموزش و پرورش به ویژه طرح امین امیدواریم بتوانیم کارویژه های موثر در مساجد و مدارس پیاده سازی کنیم و هدف اصلی این برنامه جذب دانش آموزان مدارس به مساجد و تقویت مساجد در سطح استان می باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری افزود: نمود و اوج فعالیت های ما در بستر این تفاهم نامه در مناسبت های پیش رو و خروجی آن در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان در مساجد است.


همچنین مظاهری در ادامه این نشست با بیان اینکه از آنجایی که نسل نوجوان و جوان و مسائل مرتبط با آن، از مهمترین اصول مورد توجه حاکمیت است، افزود:  لازم است دستگاه ها و نهادهای متولی امر، برنامه ریزی لازم را در این خصوص در اولویت برنامه های دستگاه متبوع پیش بینی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیرات ثمربخش، فراگیر و پایدار مدارس و مساجد در تامین سلامت روح و جسم دانش آموزان و ضرورت تربیت نسل جدید انقلاب در بستر مساجد افزود: یکپارچه سازی، هم پوشانی و صرفه جویی در منابع و تعریف فعالیت های روشمند تربیتی با رویکردهای فرهنگی هنری در مساجد می تواند ضامن رشد و ارتقای باورها و تربیت نسل نوجوان و جوان انقلاب باشد و یکی از مباحث مهم در رونق بخشی به مساجد، پیوند و حضور فعالانه دانش آموزان و مدارس با مساجد است که در بستر تفاهم نامه مشترک، این امر به فضل پروردگار متعال محقق خواهد شد.

گفتنی است در پایان نشست تفاهم نامه همکاری به امضای محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری رسیده و مبادله شد.