توسعه و ترویج هویت دینی در مدیریت شهری با به میدان آوردن کانون‌های مساجد محقق می‌شود
توسعه و ترويج هويت ديني در مديريت شهري با به ميدان آوردن کانون‌هاي مساجد محقق مي‌شود
شهردار شهر کرد در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری؛

توسعه و ترویج هویت دینی در مدیریت شهری با به میدان آوردن کانون‌های مساجد محقق می‌شود

واحديان در ديدار با مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري گفت: توسعه و ترويج هويت ديني در مديريت شهري با به ميدان آوردن کانون‌هاي مساجد در شهرکرد محقق مي‌شود.
شناسه خبر : 43252 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری: «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با «محمدحسین واحدیان» شهردار شهرکرد و عضو شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دیدار و پیرامون عرصه های فعالیت های مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.                                                                       

بر پایه این گزارش: مظاهری در ابتدای دیدار با اشاره به ظرفیت عظیم مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های میانی موثر در حکمرانی فرهنگی گفت: کمک به تحقق هویت ایرانی اسلامی و انقلابی در حوزه مدیریت شهری، در دستور کار کانون های مساجد قرار دارد و در نتیجه حمایت از کانون ها مساله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

                                                                                                                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

وی همچنین با اشاره به عرصه فعالیت های مشترک بین دو نهاد، عنوان کرد: برون سپاری فعالیت های فرهنگی در مدیریت شهری، تقویت مساجد و کانون ها و توجه به نسل جوان، تربیت نیروی مومن انقلابی و ایجاد نشاط اجتماعی در مساجد، محلات و بوستان ها؛ در بستر حمایت و نگاه مردمی به حل مسائل در حوزه مدیریت شهری میسر خواهد شد که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این حوزه پیشگام و آماده همکاری هستند.                                                                                                           


در ادامه «محمدحسین واحدیان» با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری نیازمند کاهش هزینه های جاری و هدایت بودجه ها به سمت عمران و آبادانی شهرکرد هستیم، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با کمک کردن به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری مشترک در این زمینه کمک شایانی به شهرداری داشته باشند.

 

شهردار شهرکرد با تاکید بر اینکه ارتباط با مردم یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری برای انجام امور و خدمت رسانی شهری است، افزود: مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین پل های ارتباطی مردم با شهرداری هستند که می توانند اولویت های شهری و نیازمندی های محلات را مشخص کرده و در بودجه ریزی های شهرداری دخیل باشند.


عضو شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه نمایش و  جشنواره تئاتر بچه های مسجد اشاره کرده و ادامه داد: این ظرفیت بالایی برای شهرکرد است و ما می توانیم دغدغه هایی که در شهر درگیر آن هستیم را در قالب نمایش مطرح کرده و گروه های نمایش کانون های فرهنگی هنری مساجد را مورد حمایت قرار دهیم.


وی در پایان عنوان کرد: شهرداری شهرکرد و به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرکرد آماده حمایت از کانون ها و برنامه ریزی لازم در راستای اجرای برنامه های مبتکرانه مسجدمحور می باشد و در زمستان شاهد فصل تازه ای از همکاری بین این دو نهاد به ویژه در مناسبت های پیش رو خواهیم بود.