حکمرانی مردمی از مساجد، مهمترین رویکرد اجرایی کمیته مساجد دهه فجر چهارمحال و بختیاری
حکمراني مردمي از مساجد، مهمترين رويکرد اجرايي کميته مساجد دهه فجر چهارمحال و بختياري

حکمرانی مردمی از مساجد، مهمترین رویکرد اجرایی کمیته مساجد دهه فجر چهارمحال و بختیاری

مظاهري گفت: حکمراني مردمي از مساجد، مهمترين رويکرد کميته مساجد در ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در استان چهار محال و بختياري است.
شناسه خبر : 43917 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، جلسه کمیته مساجد گرامیداشت ایام الله فجر انقلاب اسلامی استان چهارمحال وبختیاری با حضور اعضای کمیته مساجد  و رئیس ستاد دهه فجر استان برگزار شد.


                                                                                                                                            
«محمدرضا مظاهری»  در ابتدای جلسه با تبریک فرارسیدن ماه رجب و تقدیر از حضور اعضا افزود: ویژه برنامه های دهه فجر اسلامی امسال در سه حوزه تبیینی، ترویجی و تبلیغی و با رویکرد حکمرانی مردم از مساجد برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در راستای جهاد تبیین با هدف بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و امیدآفرینی سلسله نشست های تبیینی با عنوان طرح 10 شب، 10 مسجد در مرکز استان و در شهرستان ها برگزار می شود، افزود: برگزاری این نشست ها از مهمترین برنامه های اجرایی هرسال کمیته مساجد است.

 

مظاهری با اشاره به اهمیت مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز جنبش های انقلاب بر ضرورت توجه  وتجمع آحاد مردم در جشن های مردمی ایام الله فجر انقلاب اسلامی در مساجد به عنوان مرکز هدایت ارزش های دینی و انقلابی و محل تثبیت و دفاع از کیان انقلاب و امهات انقلاب و فرصتی برای برجسته سازی نقش محوری مساجد، کمک به رونق مساجد و آغاز سرفصل تازه ای برای ورود و اعطای مسئولیت برگزاری جشن های مردمی به نوجوانان و جوانان در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

 

در ادامه «موسی انصاری»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  و رئیس ستاد دهه فجر استان با تاکید بر اینکه دستگاه ها جامعه هدف خود را به سوی مسجد سوق داده و مساجد را از حضور مردم پررنگ کنند، افزود: ایام الله یکی از واجبات اسلام است و همگی باید با رویکرد نشاط افزایی و امیدآفرینی از ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت ائمه هدی (ع) بهره برداری لازم را داشته باشیم.


در ادامه سایر اعضا به ارائه برنامه ها، دیدگاه ها و پیشنهادها در خصوص برنامه های کمیته مساجد استان پرداختند.


گفتنی است در جلسه اعضای کمیته مساجد استان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد، نماینده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام)، نماینده اداره کل اوقاف و امورخیریه، نماینده ستاد اقامه نماز، و همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به عنوان رئیس ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.